ابتلای 12 خبرنگار همدانی به کرونا


ابتلای 12 خبرنگار همدانی به کرونا

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان از ابتلای 12 خبرنگار به کروناویروس خبر داد و گفت: خبرنگاران همدان در بحث کرونا بسیار زحمت کشیدند و از هیچ چیزی نترسیدند همچنین عکاسان خبری تا دل کرونا رفتند.

مهرداد حمزه عصر یکشنبه ۱۲ مرداد در مراسم تجدید میثاق اصحاب رسانه با آرمان‌های شهدا و نیز دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر سایه منحوس کرونا از عالم رخت بربندد، اظهار کرد: هفته خبرنگار امسال به علت بیماری کرونا و فوت مرحوم کاشی بر اثر این بیماری متفاوت تر از سال های قبل آغاز شده است.

وی با تبریک هفته و روزخبرنگار به تمام فعالان و زحمتکشان عرصه رسانه افزود:بیماری کرونا همه معادلات را به هم ریخته و مانع انجام بسیاری از کارها است امیدواریم این بیماری هرچه سریع تر رفع شود تا بتوانیم به روال سابق برگردیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان صحبت از مرحوم کاشی را سخت و تلخ دانست و بیان کرد: مهدی کاشی، خبرنگار فعال در روزنامه هگمتانه و سپهر غرب و دیگر رسانه ها بسیار تلاش و کوشش کرد ومتأسفانه اینگونه غریبانه رفت.

حمزه با بیان اینکه امسال برنامه های متفاوتی به مناسبت هفته خبرنگار تدارک دیده شده بود که به دستور ستاد استانی کرونا و جلوگیری از ایجاد تجمعات به ویژه در فضاهای سربسته تمام برنامه های این هفته لغو شد، اضافه کرد:دو برنامه به صورت مجازی برای اصحاب رسانه برگزار می شود که یکی از آنها برگزاری مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر و دیگری وبینار آموزشی است که اطلاعات وبینار در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پوستر هفته خبرنگاری با استفاده از اِلمان های مربوط به این حوزه توسط سعید شهباز طراحی شده و عکس مرحوم کاشی نیز در این پوستر قرار گرفته است، گفت:۳۰۰ تمبر یادبود برای اصحاب رسانه آماده شده که در روزهای آینده تقدیم آنها خواهد شد.

حمزه با بیان اینکه در این هفته به یاد مهدی کاشی و ۱۲ خبرنگار فقیدی که در طول سالیان گذشته از دنیا رفتند درختانی کاشته خواهد شد، اعلام کرد:خبرنگاران همدان در بحث کرونا بسیار زحمت کشیدند و از هیچ چیزی نترسیدند همچنین عکاسان خبری تا دل کرونا رفتند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب اسلامی،مدافع حرم،مدافع سلامت و شهدای عرصه خبر به ویژه شهید صارمی و کسانی مانند زنده یاد مهدی کاشی که سال گذشته در جمع ما بودند و امسال جای خالی آنها احساس می شود، گفت:به جرأت می توانم بگویم که مهدی کاشی یکی از کسانی بود که در رسانه ها و مطبوعات استان کارهای بزرگی انجام داده و یکی از تأثیرگذاران در این حوزه ها بوده است.

مجید ملکیان با اشاره به پیش رو بودن هفته خبرنگار بیان کرد:خبرنگارانی که مدعی هستند اما ادعایی ندارند،مطالبه گر هستند اما مطالبه آنها تنها برای آسایش و راحتی مردم است،چشم بینای جامعه هستند اما کسی آنها را نمی بیند و در تمامی حالات دغدغه مشکلات مردم را دارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران مدعیان بی ادعا هستند، افزود:استان همدان با داشتن سه روزنامه قوی،نشریه ها،چند هفته نامه و چندین سایت و پایگاه خبری فعال به یکی از استان های مطرح در حوزه رسانه تبدیل شده است.

ملکیان با تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه به علت پوشش فعال و همه جانبه تمامی برنامه ها و اخبار استان همدان گفت:خبرنگاران همدانی در اطلاع رسانی وفرهنگ سازی در زمینه بیماری کرونا حضور فعالی داشتند.

رئیس هئیت مدیره خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به حمایت و کمک های استاندار همدان در برگزاری مراسمات هفته خبرنگار خاطرنشان کرد:متأسفانه امسال به علت شیوع گسترده بیماری کرونا برنامه های متنوع هفته خبرنگار لغو شده است.

شهردار همدان نیز از رفع مشکل تعاونی خبرنگاران خبر داد و گفت: خبرنگاران،اصحاب رسانه و خبرگزاری ها نقش بی بدیلی در کمک به مباحث اجرایی در حوزه های مختلف شهر و کشور دارند.

عباس صوفی عصر ضمن عرض تبریک‌ هفته خبرنگار اظهار کرد:امیدواریم این روز و این روزها به خوبی طی شوند و ما شاهد اتفاقات ناگواری مانند فوت مرحوم کاشی نباشیم.

وی با بیان اینکه امروزه در عصر اطلاعات و فناوری است قطعا نقش خبرنگار متعهد بسیار مهم بوده و می تواند به مدیریت اجرایی کمک کند، افزود: خبرنگاران،اصحاب رسانه و خبرگزاری ها نقش بی بدیلی در کمک به مباحث اجرایی در حوزه های مختلف شهر و کشور دارند.

شهردار همدان با بیان اینکه نیاز ما به خبرنگارانی است که به سازمان ها و ارگان ها برای کار خوب و اطلاع رسانی درست به مردم کمک کنند بنابراین لازم است که با اطلاع رسانی خوب آنها به آینده امیدوار شوند، خاطرنشان کرد:همه باید دعا کنیم که هر چه زودتر بیماری کرونا رفع شده و مردم به زندگی عادی برگردند.

صوفی خطاب به خبرنگاران همدانی با بیان اینکه ما در کنار شما هستیم و از انتقادها و کمک های شما استفاده خواهیم کرد،گفت:روزنامه ها باید منتقد مباحث مدیریت شهری باشند اما انتقاد باید متعهدانه و درست بوده و هم اقدامات خوب و هم اقدامات بد باید بیان شوند همچنین خبرنگاران باید مدیریت شهری را در جهت ارائه خدمات خوب به مردم یاری کنند.

وی با بیان اینکه در مسئله میدان مرکزی همدان و ساخت سایت موزه مسکن و شهرسازی متولی بوده وما نمیدانیم چرا شهرداری در این زمینه مورد انتقاد قرار می گیرد،افزود:شهرداری دو قول به خانه مطبوعات داده که یکی از آنها حل مشکل تعاونی خبرنگاران بود که حل شده است و دیگری اینکه ساختمانی در اختیار خبرنگاران گذاشته شود که مکان آن مشخص شده و در صورت تایید خانه مطبوعات با مصوبه شورا در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا،درپایان این مراسم یادمان شهدای گمنام پارک مردم همدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان،مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی،شهردار همدان و معاونان وی افتتاح شد. این یادمان توسط شهرداری منطقه یک و با ۳۰۰ میلیون تومان هزینه ساخته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر