قلم باید برای جامعه اسلامی آزاد باشد


قلم باید برای جامعه اسلامی آزاد باشد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه قلم باید از کانون های زور و زر و تزویر آزاد باشد چراکه این قلم اهل ترس و معامله،داد و ستد بر سر حق و بر سر منافع مردم نیست، گفت:همه مسئولان و خبرنگاران باید در راستای مصالح اجتماعی و منافع عموم مردم فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی عصر یکشنبه ۱۲ مرداد در مراسم تجدید میثاق خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با آرمان های شهدا ضمن تبریک دهه ولایت اظهار کرد:لازم می دانم از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه در شش ماه گذشته که جامعه نیازمند فرهنگسازی جدید در عرصه سبک زندگی تازه بود، تشکر کنم و انصافا زحمات و قلم های خبرنگاران کمک کرد تا بتوانیم فرهنگ جدیدی در جامعه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی نیازمند فرهنگسازی و تبلیغ بود که این کار به خوبی توسط خبرنگاران انجام شد، افزود:امیدواریم هرچه زودتر مطالبات شخصی خبرنگاران محقق شود.

شعبانی موثقی ضمن عرض تسلیت درگذشت مرحوم کاشی و مرحوم خضایی بیان کرد:قرآن کریم بعضی از قلم ها را مستحق قسم خوردن دیده و سطرها و واژه هایی که بعضی از قلم ها می نویسند از منظر قرآن بسیار ارزشمند بوده و کار خبرنگاری نیز به قدری مهم و ارزشمند به شمار می رود که قابل قسم خوردن است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کدام سوال و قلم قابل قسم خوردن است؟ گفت:قلمی برای جامعه اسلامی و جامعه بشری ارزشمند است که آزاد باشد و آزاد بودن به این معنا نیست که چهارچوب نداشته باشد بلکه قلم آزاد متعهد به اخلاق است و این قلم اخلاق محور حرکت می کند.

وی امیدآفرینی،نقد کردن و مطاله گری را زیر مجموعه اخلاق دانست و اضافه کرد:ما نیازمند اخلاق رسانه ای هستیم و خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در این زمینه ورود کنند و انسان گاهی ندانسته اخلاق رسانه ای را رعایت نمی کند درحالیکه رعایت اخلاق رسانه ای لازم است.

وی با بیان اینکه قلم باید از کانون های زور و زر و تزویر آزاد باشد چراکه این قلم اهل ترس و معامله،داد و ستد بر سر حق و بر سر منافع مردم نیست، اعلام کرد:همه مسئولان و خبرنگاران باید در راستای مصالح اجتماعی و منافع عموم مردم فعالیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه خبرنگاران باید به این موضوع بیندیشند که چه اندازه در تحقق عدالت موثر هستند، خاطرنشان کرد:در بحث تحقق عدالت چه عدالت اجتماعی چه اقتصادی ضعف هایی داشتیم و همه این موضوع را می دانیم و مطابق بیانیه گام دوم باید به سمت تحقق عدالت حرکت کنیم.

شعبانی موثقی با بیان اینکه در این شهر برای اینکه تفاوت بالا شهر و پایین شهر کم شود چه اقداماتی صورت گرفته و خبرنگار چه اندازه در سوق دادن هزینه ها به سمت مناطق پایینی و افرادی که هیچ فریادی ندارند، موثر است ؟اعلام کرد:یکی از وظایف خبرنگاران این است که صدای کسانی باشند که نمی توانند صحبت کنند.

وی با بیان اینکه ما باید خدمت کنیم و در منطق بالای شهر این اقدام به درستی صورت گرفته است و در قسمت های دیگر نیز باید برای رفع مشکلات تلاش کنیم،افزود:معنای این موضوع نفی تلاش در قسمت بالای شهر نیست بلکه باید به مناطق پایینی نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه قلم های آزاد و قلم هایی که برای منافع مردم تلاش می کنند هنوز هستند، گفت:قلم آزاد صداقت،شجاعت،عدالت محوری خواهد شد.

وی بابیان اینکه جامعه بدون امید و اعتماد دچار افسردگی خواهد شد و جامعه باید نسبت به آینده امیدوار شود، توصیه کرد:خبرنگاران حتما کتاب مغالطات را مطالعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز تأکید کرد: اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی باید امید آفرینی و نشاط بخشی در این ایام را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

احمدرضا احسانی در مراسم تجدید میثاق خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با آرمان‌های شهدا ونیز دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، ضمن عرض تبریک و شادباش ایام عیدقربان و عیدغدیرخم و هفته خبرنگار و روز پاسداشت مقام اصحاب رسانه اظهار کرد:یاد و خاطره مهدی کاشی را به عنوان یک همکار و خبرنگار متعهد و زحمتکش و دلسوز رسانه استان همدان و هنرمند گرامی سعید خضایی را گرامی می داریم.

وی با تشکر از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان همدان در آگاهی بخشی،روشنگری و خدمت به جامعه در حوزه فرهنگ و هنر طی یک ساله گذشته افزود:از سایر ارگان ها و دستگاه هایی که پا به پای اصحاب رسانه و در شرایط مختلف به اطلاع رسانی کمک می کنند نیز به نمایندگی از اصحاب فرهنگ و هنر تشکر می کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه یکی از مراسمات هفته خبرنگار رسم پسندیده تجدید میثاق با شهدا به عنوان کسانی که به گردن ما بسیار حق دارند، گفت:همه ما مدیون زحمات شهدا هستیم که غریبانه و مظلومانه جان خود را در این راه گذاشتند تا این نظام و ملت پابرجابماند و اعتقادات و تمامیت ارضی حفظ شود و این مراسم باید هرسال باید مراسم تجدید میثاق با شهدا بهتر و پررنگ تر برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی و رسانه ای نوعی جهاد و ایثار است، اضافه کرد:سال های سال است که بعد از انقلاب اسلامی اصحاب رسانه در کنار سایر گروه های فرهنگی و هنری در جبهه فرهنگی درحال ایثار،تلاش و مجاهدت هستند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در ایام پیروزی انقلاب اسلامی،هشت سال دفاع مقدس،دوران های سازندگی وتاامروز در مقابل هجمه تبلیغاتی و همه جانبه دشمن در حال تلاش هستند و این ایثار کمتر از ایثار در سایر بخش ها نیست و جای تقدیر و تشکر دارد.

احسانی با اشاره به ایام شیوع گسترده کرونا ویروس و لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی تصریح کرد: اصحاب رسانه در این مدت در کنار مدافعان سلامت و بخش بهداشت ودرمان درحال تلاش هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید براینکه اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی باید امید آفرینی و نشاط بخشی در این ایام را بیشتر مورد توجه قرار دهند، اظهار کرد:جامعه دچار بحران بیماری است که قطعا تاثیرات و تغییرات اجتماعی را در سال های بعد به دنبال خواهد داشت و تاثیرات آن در زندگی،ارتباطات اجتماعی و درهمه مجموعه های صنعتی ،اقتصادی و خانوادگی نمایان می شود.

وی با بیان اینکه این امر نیاز دارد که اصحاب فرهنگ و رسانه با قوت و قدرت در بخش امیدآفرینی،ایجاد امید و نشاط در سطح جامعه بیش از پیش اهتمام ببخشند تا بتوانیم بحران کرونا و تحریم های اقتصادی را پشت سربگذاریم، گفت:قطعا آینده روشن است و این گذر و پیچ تاریخی هم خواهد گذشت و شور و نشاط در تمام عرصه و زمینه های مختلف حکمفرما خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد