افتتاح تونل‌های انحراف آب سد دالکی گامی بزرگ برای نجات نخیلات دشتستان است


افتتاح تونل‌های انحراف آب سد دالکی گامی بزرگ برای نجات نخیلات دشتستان است

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح تونل‌های انحراف آب سد دالکی که امروز انجام شد گام بزرگ دولت در راستای اجرای این سد به عنوان یکی از پروژه‌های تاثیرگذار برای نجات نخیلات این منطقه است.

ابراهیم رضایی روز یکشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اگر چه تا افتتاح نهایی سد دالکی راهی طولانی در پیش است اما ساخت سازه بتنی به طول بیش از ۷۰۰ متر کاری بزرگ در مسیر احداث این سد است که با همت مهندسان و کارگران جهادی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه به انجام رسیده‌است.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از سد دالکی تاثیر قابل توجهی بر کشاورزی، اشتغال و اقتصاد شهرستان دشتستان دارد و بهره‌برداری از تونل‌های انحراف آب این سد خبری خوب برای عموم مردم بویژه کشاورزان این شهرستان است.

رضایی اضافه کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه به عنوان پیمانکار سد دالکی بر ضرورت انجام کار شبانه روزی و متوقف نشدن کار به بهانه نبود بودجه تاکید شد.

وی با بیان اینکه ادامه کار سد دالکی با تامین اعتبار محقق می‌شود از وزیر نیرو خواست بطور ویژه روند ساخت سد دالکی را پیگیری و مشکلات مالی آن را حل کند.

رضایی ادامه داد: در این شرایط مالی وظیفه ما نمایندگان مجلس و مسئولان استان بوشهر است که دوشادوش دست اندرکاران سد برای حل مشکلات آن کمر همت ببندیم.

تونل‌های انحراف آب سد دالکی دشتستان روز یکشنبه در آیینی با حضور استاندار بوشهر افتتاح شد

سیستم انحراف آب سد دالکی با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار شامل دو رشته تونل به قطر ۷.۵ متر و طول ۷۰۰ و ۸۰۰ متر احداث شده‌است که هر کدام از آنها ظرفیت انتقال یکهزار و ۴۳۵ مترمکعب آب در ثانیه را دارد.

با انحراف آب به تونل‌ها، عملیات خاکریزی فرازبندی به ارتفاع ۶۰ متر که جزیی از سیستم انحراف آب است، آغاز می‌شود.

سد مخزنی دالکی روی رودخانه‌ای به همین نام احداث و از مصوبه‌های سفر استانی رئیس جمهوری در سال ۹۳ به استان بوشهر است که در فاز نخست این پروژه احداث فرازبند (ارتفاع ۶۰ متر و حجم خاکریزی ۵۸۰ هزار مترمکعب) کانال هدایت آب به ورودی تونل‌ها و سامانه خروجی تونل‌های انحراف آب در دست ساخت است.

در زمان حاضر کار سد دالکی در جبهه‌های مختلف کاری در دست اجرا است و با تامین مالی انجام شده این پروژه ۲۲ درصد پیشرفت فیزکی دارد.

پروژه سد دالکی با اعتباری قریب به یکهزارر میلیارد تومان به عنوان یک ابر پروژه به شمار می‌رود اگر تامین مالی شود در این دولت به آبگیری می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول