خانه‌نشینی کروناویروس و کاهش 53 درصدی شکار کرگدن آفریقایی


خانه‌نشینی کروناویروس و کاهش 53 درصدی شکار کرگدن آفریقایی

محدودیت‌ها و اختلال در پروازهای بین‌المللی مانع از تردد شکارچیان کرگدن‌های آفریقایی شده و شکار این حیوانات در 6 ماه اول سال 2020 به میزان 53 درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش گاردین، تعداد کرگدن‌های آفریقای جنوبی شکار شده توسط شکارچیان در ۶ ماه نخست سال به نصف کاهش‌یافته که تا حدودی به خانه‌نشینی کروناویروس و اختلال در حلقه‌های قاچاق بین‌المللی مرتبط است.

باربارا کرکی، وزیر محیط‌زیست، جنگلداری و شیلات افریقای جنوبی گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹، تعداد ۳۱۶ کرگدن در آفریقای جنوبی شکار شدند، درحالی‌که در نیمه اول سال ۲۰۲۰ تعداد کرگدن شکار شده به ۱۶۶ کرگدن کاهش یافت.

وی گفت: "ما توانستیم از کاهش تعداد کرگدن‌ها جلوگیری کنیم. "

آفریقای جنوبی سال‌هاست با معضل شکار کرگدن به دلیل تقاضای سیری‌ناپذیر شاخ‌هایشان در آسیا، مبارزه کرده است.

بیشتر تقاضا از چین و ویتنام است، جایی که شاخ کرگدن به‌عنوان یک دارو در طب سنتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این وزارتخانه موفقیت خود را در کاهش سرعت شکار به یک دهه راهبردهای مختلف و محدودیت‌های سفر به دلیل خانه‌نشینی کروناویروس نسبت داده است.

کرکی هشدار داد: ازآنجایی‌که محدودیت‌های خانه‌نشینی به‌تدریج برداشته‌شده و پارک‌های بازی دوباره بازگشایی‌شده‌اند، به همین ترتیب شکار کرگدن‌ها نیز به‌آرامی در حال افزایش است.

وی گفت که در سه ماه از زمان خانه‌نشینی در ۲۷ مارس تا پایان ماه ژوئن، ۴۶ کرگدن در سراسر کشور کشته شدند.

شاخ کرگدن از کراتین تشکیل‌شده است، همان ماده‌ای که در ناخن‌های انسان وجود دارد. به‌طورمعمول به‌صورت پودر فروخته می‌شود و به‌عنوان درمانی برای سرطان و دیگر بیماری‌ها نیز مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی