مکس ورشتپن خودش را هم خوش شانس و هم بد شانس می‌داند


فرمول یک ایران – راننده تیم فرمول یک ردبول، مکس ورشتپن پس از رسیدن به رده دوم در گرندپری بریتانیا خودش را “خوش شانس و بدشانس” خطاب کرد. پس از یک رانندگی خسته کننده برای ورشتپن در طول مسابقه در رده سوم و با فاصله از نفرات جلو و عقب، او پس از پنچر شدن لاستیک جلوی والتری بوتاس در دور 50ام توانست رده او را بدون دردسر به دست بیاورد. چون خطری از پشت او...

فرمول یک ایران – راننده تیم فرمول یک ردبول، مکس ورشتپن پس از رسیدن به رده دوم در گرندپری بریتانیا خودش را “خوش شانس و بدشانس” خطاب کرد.

پس از یک رانندگی خسته کننده برای ورشتپن در طول مسابقه در رده سوم و با فاصله از نفرات جلو و عقب، او پس از پنچر شدن لاستیک جلوی والتری بوتاس در دور ۵۰ام توانست رده او را بدون دردسر به دست بیاورد. چون خطری از پشت او را تهدید نمی‌کرد راننده هلندی برای بدست آوردن امتیاز سریعترین دور در دور ۵۲ام و آخرین دور برای یک دست لاستیک نو سافت به پیت رفت.

گرچه در همین دور آخر هم بود که لاستیک پیشتاز مسابقه، لوئیس همیلتون مانند همیتیمی اش دچار پنچری شد. همیلتون توانست ماشینش را به خط پایان برساند و با فاصله ۵.۶ ثانیه‌ای از ورشتپن مسابقه را در رده اول به پایان برساند. اگر راننده ردبول به پیت نرفته بود ممکن بود پیروز مسابقه شود.
ورشتپن پس از این ناامیدی خودش را در رادیو نشان داد، گفت: “لعنت به این”، اما سریعا آرام شد و متوجه شد که این یک نتیجه خوب بوده و به تیمش گفت:

ما کارمان را خوب انجام دادیم، بد نبود، امتیازات خوبی بودند، سکوی خوبی بود.

ما خوب بودیم. فقط، لعنت! ما باید از این رده دومی خوشحال باشیم، و زمانی که تو این… به هر حال، هنوز هم خوب است.

پس از مسابقه او در مصاحبه‌اش تکرار کرد که از نتیجه خوشحال است:

منظورم این است، می‌دانید؟ این هم خوش شانسی است و هم بدشانسی. آنها (مرسدس) در طی مسابقه بسیار سریع بودند. و بله، تایرها در بخشی از مسابقه خوب به نظر نمی‌آمدند، حدود ده دور مانده به پایان، پس من در رادیو گفتم ‘بچه ها، تایر جلو سمت راست خیلی خوب به نظر نمی‌آید’.
بعد والتری پنچر کرد‌. من در رادیو چیزی گفتم که الان آنرا پس می‌گیرم، سپس آنها من را به پیت آوردند تا برای سریع‌ترین دور تلاش کنم. و بعد از آن متأسفانه لوئیس هم پنچر کرد. ولی، من خیلی از دومی خوشحالم. دوباره این یک نتیجه خوب برای ما است.

در طول مسابقه خیلی تنها بودم.من فقط سعی داشتم که سرعتم را مدیریت کنم و از تایرهایم مراقبت کنم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟