لوئیس همیلتون: بر خلاف انتظار، دور آخر کاملا خونسرد بودم


فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون پس از به پایان رساندن مسابقه فرمول یک بریتانیا 2020 و قبل از رقتن روی سکو، گفت که بر خلاف انتظار، دور آخر را با خونسردی تمام پشت سر گذاشت هر چند که لحظه خالی شدن باد لاستیک “قلبش به دهانش” آمد. لوئیس همیلتون با خیال راحت در حال به اتمام رساندن رقابت خود در جایگاه نخست بود که ناگهان باد لاستیکش خالی شد و به این ترتیب...

فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون پس از به پایان رساندن مسابقه فرمول یک بریتانیا 2020 و قبل از رقتن روی سکو، گفت که بر خلاف انتظار، دور آخر را با خونسردی تمام پشت سر گذاشت هر چند که لحظه خالی شدن باد لاستیک “قلبش به دهانش” آمد.

لوئیس همیلتون با خیال راحت در حال به اتمام رساندن رقابت خود در جایگاه نخست بود که ناگهان باد لاستیکش خالی شد و به این ترتیب دور نهایی سیلورستون به یکی از هیجان انگیزترین دور های فرمول یک 2020 تبدیل شد.

هر دو راننده تیم فرمول یک مرسدس با اختلاف بسیار کوتاهی یکی از لاستیک های خود را از دست دادند. همچنین کارلوس ساینز هم در نهایت بدشانسی لاستیکش از بین رفت و یکی از بهترین آخر هفته های او در دور آخر خراب شد.

در این میان والتری بوتاس پس از پیت استاپ پشت سر سباستین فتل در جایگاه یازدهم قرار گرفت و نتوانست امتیازی کسب کند اما لوئیس همیلتون که کمی دیرتر با این مشکل مواجه شد، توانست با مراعات بسیار زیاد ماشینش را در جایگاه اول به خط پایان پیست سیلورستون برساند.

سوال هایی در رابطه با مجبور کردن همیلتون به تعویض لاستیکش به خاطر شرایط نا امن مطرح شد و این موضوع دغدغه همیلتون هم بود اما در نهایت تصمیم گرفت که در پیست بماند:

تا آخرین دور همه چیز به نظر خوب بود.

والتری واقعا تمام تلاشش را کرد؛ من داشتم لاستیک ها را مدیریت می‌کردم. زمانی که مشکل بوتاس را شنیدم، لاستیک های خودم را بررسی کردم و همه چیز به نظر خوب بود.

ماشین بدون هیچ مشکلی می‌پیچید. در دور های آخر کمی سرعتم را کمتر کردم و بعد از آن در دور آخر هم باد لاستیکم خالی شد.

در آن لحظه قلبم به دهانم آمد. شما می‌توانستید جدا شدنش از رینگ را ببینید. از آن لحظه به بعد من فقط داشتم مدیریت می‌کردم و دعا می‌کردم که دور بزنم و سرعتم خیلی کم نباشد. فکر نمی‌کردم که بتوانم دو پیچ آخر را پشت سر بگذارم.

در انتها من واقعا خونسرد بودم. اطلاعات مربوط به فاصله را دریافت می‌کردم و به نظر می‌رسید که اختلاف به سرعت در حال کمتر شدن است اما ماشین میتوانست بپیچد. به پیچ 15 رسیدم و آنجا بود که به دردسر افتاده بودم و از همان جا بود که پدال را تا انتها فشار دادم و به پیچ 16 رسیده بودم.

من قطعا چیز مشابهی را در دور آخر تجربه نکرده بودم و قلبم تقریبا متوقف شد. شاید بهتر بود زمانی که خالی شدن باد لاستیک ها را دیدیم، به پیت می‌آمدیم.

با وجود اینکه والتری بوتاس نتوانست امتیازی کسب کند، همیلتون فاصله ای 30 امتیازی باز کرده است و این در حالی است که تنها 4 رقابت از گرندپری ها فصل 2020 فرمول یک برگزار شده است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان