تولید آند و کاتد واحد کلر آلکالی در ایران آغاز شد


تولید آند و کاتد واحد کلر آلکالی در ایران آغاز شد

تفاهم‌نامه همکاری شرکت پتروشیمی اروند و یک شرکت دانش‌بیان در زمینه پوشش‌دهی و تعمیرات سل‌های واحد کلرآلکالی این مجتمع امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت پتروشیمی اروند و شرکت آتیه‌پرداران شریف در زمینه پوشش‌دهی و تعمیرات سل‌های واحد کلرالکالی پتروشیمی اروند امروز (یکشنبه، ۱۲ مردادماه) با حضور مدیران هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی اروند و این شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی زاگرس برگزار شد.

محمدرضا سلیمان‌زاده، مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در این مراسم گفت: امروز روز بسیار مبارکی برای این شرکت است زیرا جمعی از نخبگان کشور توانستند کار جدیدی را انجام دهند و با اتکا به دانش و همت خود،‌ محصولی تولید کنند که در شرایط تحریم بسیار گره‌گشاست.

وی با تأکید بر اینکه سیاست راهبردی هلدینگ خلیج‌فارس، تأمین نیازمندی‌ها از داخل کشور است، اظهار کرد: باوجود تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن در ۲ سال اخیر تحولات بسیار خوبی در راستای داخلی‌سازی تجهیزات و قطعات در هلدینگ صورت گرفته است.

سلیمان‌زاده ادامه داد: اروند، یکی از پیشروترین پتروشیمی‌ها در تولید داخل است و اگر از اقدام‌های خوبی که در زمینه داخلی‌سازی انجام داده غفلت می‌کرد حتی تولید این مجتمع ممکن بود متوقف شود.

وی یادآور شد: هلدینگ خلیج فارس، حمایت از صنعت داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان را اثبات کرده و هر شرکت دانش‌بنیان و داخلی که بتواند مشکلی از ما حل کند را حمایت خواهیم کرد.

ریسک ساخت داخل را پذیرفته‌ایم

حسن نشان‌زاده، مدیرعامل پتروشیمی اروند نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب،‌ گفت: یکی از مولفه‌های قدرت، نداشتن وابستگی در اقتصاد و قطع زنجیره‌های وابستگی است و داخلی‌سازی هم به قطع این زنجیره کمک می‌کند و هم در شرایط فعلی موجب جهش تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت اروند تولید یک درصد کلر دنیا را انجام می‌دهد و از بزرگترین زنجیره‌های کلر دنیاست، اظهار کرد: اروند که تأمین‌کننده خوراک کلر پتروشیمی‌های بندر امام، غدیر، کارون و خوزستان است، امروز این افتخار را دارد که اعلام کند با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان تولید آند و کاتد را آغاز کرد.

نشان‌زاده تصریح کرد: این پنجمین تفاهم‌نامه اروند در سال جاری در راستای داخلی‌سازی است و تا پایان سال این تفاهم‌نامه‌ها که مرحله قرار می‌رسد به ۱۲ مورد می‌رسد.

مدیرعامل پتروشیمی اروند ادامه داد: در مجموعه خلیج فارس سیاست راهبردی، حمایت از ساخت داخل است و تنها هلدینگی است که در آیین‌نامه معاملاتی خود، ممنوعیت خرید اجناس و قطعات از خارج در صورتی که امکان تهیه آن در داخل وجود دارد را گنجانده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت داخل و بومی‌سازی هر فناوری، ریسک‌های ناشناخته‌ای دارد اما با توجه به دانش و همت جوانان متخصص این ریسک را پذیرفته‌ایم و با اعتماد به شرکت‌های دانش بنیان به نتایج بسیار خوبی رسیده‌ایم، گفت: این قرارداد پنج فاز دارد و تنها در فاز نخست از خروج یک میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند و امیدواریم که در آینده نزدیک حتی این شرکت به ارزآوری برای کشور هم برسد.

محمدی، مدیر پروژه و فنی طرح هم در این مراسم با بیان اینکه این پروژه از خرداد ۹۶ با همکاری ۱۵ نفر از دانش‌آموختگان بهترین دانشگاه‌های ایران و همچنین دانش آموختگانی از فنلاند و آمریکا آغاز به کار کرد، افزود: برای به ثمر رسیدن این پروژه که پنج ماه است در سرویس قرار گرفته، بیش از ۵۷۰ بازدید از شرکت در ماهشهر، بیش از ۸۰ ساعت بازدید و تماس بین دو شرکت در تهران، بیش از ۱۳۱۰ تست نمونه‌های مختلف و بیش از ۶۳ هزار نفر ساعت در سه سال گذشته روی این پروژه کار انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج