برای نخستین بار بیش از 3 هزار ساعت از تاریخچه مخابرات دیجیتالی شد


برای نخستین بار بیش از 3 هزار ساعت از تاریخچه مخابرات دیجیتالی شد

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سیدمجید صدری ضمن بیان این مطلب افزود: فناوری دیجیتال این امکان را به وجود آورد که دوباره فیلم‌های با اهمیت و محبوب گذشته را به زندگی حال بازگردانیم و ارتباط عمیق‌تری با گذشته برقرار کنیم براین اساس برای نخستین بار مجموعه فیلم‌های تاریخی و...

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سیدمجید صدری ضمن بیان این مطلب افزود: فناوری دیجیتال این امکان را به وجود آورد که دوباره فیلم‌های با اهمیت و محبوب گذشته را به زندگی حال بازگردانیم و ارتباط عمیق‌تری با گذشته برقرار کنیم براین اساس برای نخستین بار مجموعه فیلم‌های تاریخی و آرشیو شرکت مخابرات ایران برای حفظ داشته‌ها از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر اینکه مخابرات با بروز تحول دیجیتال رشد گسترده‌ای داشته است و جایگاه مناسب بین‌المللی را داراست گفت: ‌تاریخ بصری حوزه مخابرات گنجینه بزرگی از بهترین فیلم‌هایی است که گویای سیر تحولات فناوری در این حوزه است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه از اردیبهشت 1399 با کمترین هزینه و زمان آغاز شد اظهار داشت: مجموعه فیلم‌های تبدیل شده بیش از 3 هزار ساعت از تاریخچه شرکت مخابرات ایران را به همراه دارد که امروز ثبت تجربیات و دانش این مجموعه ضروری و راهگشای نسل بعدی برای اجرای امورمی باشد.
مهندس سید مجید صدری در ادامه افزود: در این پروژه فیلم‌های مختلفی مانند 16mm, 35mm, Betamax, VHS, BETACAM, MiniDV, DVCAM از آنالوگ به دیجیتال تبدیل و به‌صورت دسته بندی شده از نظر محتوایی شناسایی و آرشیو شد.
وی با اشاره به اینکه در این پروژه بصری تجربیاتی که نسل‌های گذشته با هدف پیشرفت و توسعه کشور بجا گذاشتند، با روایتی بسیار زیبا برای نسل بعدی معرفی و منتقل می‌شود اظهار داشت: فیلم‌های قدیمی شرکت تکرارپذیر نیستند و بازگوکننده سیر تحولات این حوزه و از داشته‌های تخصصی حوزه ارتباطات کشور محسوب می‌شود، بنابراین برای نگهداری و ترمیم آنها باید این تغییرات صورت می‌گرفت.
وی در پایان با اشاره به اینکه تاریخ آینه‌ای از سرگذشت بشر را پیش‌روی انسان‌ها قرار می‌دهد تا با مشاهده تحولاتی که از گذشته‌ها رخ داده درس بگیریم و فردایی روشن را برای آیندگان بسازیم، از همکاران اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل که در نگهداری، جمع‌آوری و تدوین این مجموعه عظیم همراهی و تلاش نمودند تا این سرمایه‌های ارزشمند به یادگار بماند قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها