اختراع جالب فلز ضدباکتری برای ظروف آشپزخانه


محققان آمریکایی موفق به ساخت یک فلز ضدباکتری شده اند که می‌تواند کارایی زیادی در ظروف آشپزخانه داشته باشد.

اختراع جالب فلز ضدباکتری برای ظروف آشپزخانهبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان موفق به ساخت سطح فلزی سختی شدند که می‌تواند باکتری‌ها را نابود کند.

محققان دانشگاه پوردو ایالت ایندیانا موفق شدند یک ماده آنتی باکتریال را به سطح فلزات سخت تزریق کنند. به این ترتیب این فلز با این روکش تبدیل به یک ترکیب ضدباکتری می‌شود.

پروفسور دیوید بائر، رهبر این تحقیقات در این باره گفت: این فناوری به شدت در صنایع غذایی و کنسرو سازی کاربرد دارد. با توجه به سطح این فلزات، باکتری‌ها نمی‌توانند در کنسرو‌ها رشد کنند و پس از برخورد با سطح این فلز نابود می‌شوند.

بیشتر بخوانید

تولید روکش نانویی آنتی‌باکتریال و ضدحریق

این فناوری می‌تواند خطر انتقال آلودگی مواد غذایی میان یکدیگر را نیز کاهش دهد. آلودگی‌های باکتریایی به راحتی می‌تواند از مواد غذایی به یکدیگر منتقل شود. ابزار‌های آشپزخانه مانند تخته برش، چاقو، ظروف و ... به راحتی قابلیت انتقال آلودگی‌های مرتبط با باکتری‌ها را دارند. زمانی که گوشت تازه، سبزیجات، میوه‌ها و مواد غذایی را در این ظروف و وسایل که به وسیله باکتری‌ها از قبل آلوده شده اند قرار می‌دهید، این آلودگی به این مواد منتقل می‌شود.

دکتر بائر در این زمینه می‌گوید: این فناوری می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که زمانی که یک مواد غذایی را در ظروف و یا تخته برش قرار می‌دهید، آلودگی به این وسایل منتقل نمی‌شود و در آینده مواد غذایی دیگری که می‌خواهید با این ظروف استفاده کنید را آلوده نمی‌کند.

محققان این دانشگاه در تلاش هستند این فناوری را به طور گسترده در حوزه مواد غذایی مورد استفاده قرار دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر