وزیر کشور: عمده کودکان کار خیابانی افغانستانی هستند


وزیر کشور: عمده کودکان کار خیابانی افغانستانی هستند

وزیر کشور گفت: عمده کودکان کار خیابانی، مهاجران افغانستانی هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: یکی از تصمیمات این جلسه در مورد مراکز مشاوره خصوصی بود که بنا شد با کمک و همراهی آنها از امر خانواده صیانت و مانع طلاق شویم.

در این زمینه بخوانید

ارسال آئین نامه مربوط کودکان کار به دولت

وی ادامه داد: مقرر شد در این خصوص یک استان را به عنوان نمونه و پایلوت تعیین کنیم و در این استان به شیوه های ابتکاری عمل کنند و بعد بتوانیم موارد آن را تسری بدهیم.

وزیر کشور کودکان کار خیابانی را موضوع دیگر این جلسه اعلام کرد و گفت: این سومین جلسه است که موضوع کودکان کار خیابانی مطرح می شود. در این مورد مصوبه ای از قبل از سوی دولت بود که آن آیین نامه امروز تصویب شد. همچنین مقرر شد که به دولت ارسال شود تا ضعف ها و چالش هایی که در این مورد وجود داشته و مانع از کار می شد از سوی دولت مصوب شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: یکی از سمن هایی که خوب عمل کرده و در امر آموزش و مهارت و اجتماعی سازی کودکان فعال بودند گزارشی را ارائه داد که مقرر شد از این الگوها در سراسر کشور استفاده شود.

به گفته وزیر کشور، عمده کودکان کار خیابانی به مهاجران افغانستانی مربوط می شود که در این خصوص قبلا با برخی مسئولان و سفیر کشور افغانستان در تهران و اخیرا هم با وزیر امور خارجه این کشور بحث مفصلی شده و قرار شده تا در این زمینه همکاری صورت بگیرد تا مانع از ورود اطفال به کشور شده و برای عودت این ها اقدامات لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات با توجه به ماه محرم و عزادارای ها بود که تاکید شد همه دستگاه ها ظرفیت خود را به کار بگیرند که ما امسال یک محرم متفاوت داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022