تدوین کتابچه سالانه آلایندگی خودرو و موتورسیکلت


تدوین کتابچه سالانه آلایندگی خودرو و موتورسیکلت

تهران - ایرنا - کتابچه سالانه آلایندگی خودرو و موتورسیکلت برای نخستین بار توسط مرکز هوا تغییر و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تدوین شد.

به گزارش گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این کتابچه اطلاعات مربوط به آزمون های آلایندگی ای که در طول سال بر انواع وسایل نقلیه تولیدی و وارداتی کشور در طی فرآیند نظارتی سازمان، انجام گرفته، درج شده است.

جلد اول این کتابچه حاوی اطلاعات آزمون های انجام گرفته در سال های ۹۷ و ۹۸ است. این کتابچه قرار است به صورت سالانه تهیه و تدوین شود.
بر اساس اطلاعات آزمون های صورت گرفته مورد اشاره در این کتاب، محصولات تولیدی شرکت های کرمان موتور و زامیاد در سال ۹۸ به ترتیب کمترین و بیشترین میزان مردودی در آزمون آلایندگی را دارا بودند.

همچنین بر اساس آمار ارائه شده در این کتابچه به استناد نمونه برداری های صورت گرفته، در میان خودروهای پر تیراژ تولید داخل خوروهای وانت ریچ، تولیدی شکرت زامیاد و پژو ۲۰۶ اس دی با موتور تی یو ۵ به ترتیب بیشترین و کمترین میزان انتشار آلاینده ناکس را داشتند.

در آلاینده هیدروکربن نسوخته نیز، وانت دو گانه سوز زامیاد بیشترین مقدار میانگین را داراست و کمترین این میزان آلایندگی مربوط به خودروهای وانت رپچ و پژو پارس دو گانه سوز است.

در آلاینده منواکسید کربن نیز بیشترین میزان متوسط آلودگی را خودروی به وانت ریچ است و خودروی سمند EF۷ کمترین میزان آلودگی در این زمینه را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل