مراقبت از خانواده زندانی بخشی از فرایند اصلاح و تربیت است


مراقبت از خانواده زندانی بخشی از فرایند اصلاح و تربیت است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه مراقبت از خانواده زندانی بخشی از فرایند اصلاح و تربیت است، گفت: زمینه مشارکت بیشتر مردم و حضور گروه‌های جهادی در انجمن حمایت از زندانیان بیشتر شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، محمدمهدی حاج محمدی در جلسه انجمن حمایت زندانیان مرکز اظهار داشت: از ابتدای انقلاب حضور مردم در همه صحنه‌ها موجب گره گشایی بوده است؛ بنابراین در انجمن حمایت از زندانیان نیز باید زمینه مشارکت بیشتر مردم و حضور گروه‌های جهادی بیشتر شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نوع نگرش ایشان نسبت به زندان و زندانی گفت: طبق فرمایش صریح ایشان نباید طوری عمل کنیم که خدای ناکرده زندانی و خانواده او به واسطه عملکرد ما در زندان فاسد و بیچاره شود. زندانیان بخشی از عائله تحت تکفل نظام هستند و همین موضوع مسئولیت ما به ویژه در رسیدگی به خانواده زندانیان سنگین‌تر می‌کند.

حاج محمدی اضافه کرد: اگر بخواهیم در فرایند اصلاح و تربیت که ماموریت اصلی ما در امر زندانبانی است، موفق باشیم باید بخشی از دغدغه‌های زندانی را که مربوط به خانواده اوست رفع کنیم و البته بخش عمده آن به عهده انجمن حمایت است.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه مراقبت از خانواده زندانی بخشی از فرایند اصلاح و تربیت است، افزود: زندانی تا وقتی دغدغه خانواده و همسر و فرزند دارد، نمی‌توان انتظار داشت آموزش‌های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان‌ها تاثیر کامل روی او داشته باشد زیرا فکر و ذهن او درگیر خانواده است.

وی با تاکید بر نقش انجمن حمایت در رفع این دغدغه‌ها گفت: کار زندان زدن پابند است، اما کار انجمن‌های حمایت پایبند کردن زندانی به وسیله محبت است.
حاج محمدی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در رسیدگی به امور خانواده زندانیان تمرکز بهتری داشته باشیم، می‌توانیم در اجرای ماموریت هایمان نیز موفق باشیم.
رئیس سازمان زندان‌ها با تاکید بر پرهیز از امور سطحی و سطحی نگری گفت: همه فعالیت‌ها چه در زندان‌ها و چه در انجمن‌های حمایت از قبیل فعالیت‌های فرهنگی و اشتغال باید عمق داشته باشد تا شاهد تاثیرات بلند مدت آن در جامعه باشیم.

وی اظهار داشت: گاهی یک اقدام و رسیدگی فوری و کمک حداقلی ما به خانواده زندانی از یک اتفاق ناگوار پیشگیری می‌کند. مبادا تعلل ما در انجام وظایف موجب تحمیل آسیب به خانواده زندانی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس