تغییر ارز مواد اولیه تایر از دولتی به نیمایی، علت اصلی افزایش قیمت اخیر


تغییر ارز مواد اولیه تایر از دولتی به نیمایی، علت اصلی افزایش قیمت اخیر

مصطفی تنها تغییر ارز مواد اولیه تایر از 4200 تومانی به ارز نیمایی را علت اصلی افزایش قیمت اخیر این کالا دانست.

گروه خودرو بازارنیوز: مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر پیرامون افزایش نرخ تایر خودرو گفت: نرخ ارز مواد اولیه مورد نیاز کارخانه از 4200 تومان به نرخ نیمایی 17 الی 18 هزار تومان رسیده و ما درخواست افزایش قیمت دادیم که 30 درصد از اول تیر و 25 درصد هم اخیرا در جلسه سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده اعمال شد.

تنها پیرامون علل افزایش قیمت تایر خودرو گفت: یکی دیگر از علل گرانی، نداشتن قیمت مصوب تایرهای وارداتی است که سازمان حمایت باید قیمت گذاری بکند؛ زیرا اگر کالای بی کیفیت گران باشد، قیمت مابقی کالاها هم بالا می رود.

وی افزود: واردات برخی تایرهایی که در داخل کشور توان تولیدشان وجود دارد، منع شده است اما بعضی تایرها همچون تایرهای معدن یا راهسازی را نمی توانیم تولید کنیم و باید وارد کرد.

تنها درباره ظرفیت و توان تولید تایرهای سواری، اظهار داشت: در تایرهای خودرو سواری از رینگ 13 تا 16 پوشش گسترده داریم، از 16 تا 18 بعضی مدل ها را تولید می کنیم اما از 18 به بالا توان تولید نیست.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر، پیرامون عرضه و توزیع تایرهای تولیدی در کشور توضیح داد: ساختار توزیع در کشور ما سنتی است که این ساختار مسائل خاص خودش را دارد اما کارخانجات باید درصدی از تولید روزانه را بصورت آنلاین به فروش برسانند که این کمک می کند قیمت ها را شکسته و تعدیل شود و نیاز ها را رفع بکند؛ البته منتظر نظر سازمان حمایت هستیم.

وی در پایان پیرامون بحث نظارت بر عملکرد توزیع در کشور خاطر نشان کرد: تایر تحویل نماینده ها می شود و از آن ها گزارش می گیریم و این گزارشات بصورت تصادفی چک می کنیم. سازمان حمایت و سازمان تعزیرات و ستاد تنظیم بازار مسئول نظارت بر ما هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022