سه هزارو 500 نفر در معادن زنجان اشتغال دارند


سه هزارو 500 نفر در معادن زنجان اشتغال دارند

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سه هزارو 500 نفر در معادن این استان اشتغال دارند که فقط پای معادن، کار می‌کنند.

ناصر فغفوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار اشتغال واحدهای خُردایش، کنسانتره، تولید و صنایع معدنی در آمار مربوط به اشتغال بخش صنعت می‌آید که واحدهای روی نیز جزو همین صنعت به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه از ۳۲۰ معدن موجود در استان ۷۰ معدن تعطیل و بقیه فعال هستند، اظهار داشت: مجوز برخی از معادن با سیاست‌های قبلی صادر شده که امروز فعالیت آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت به سمت معادن با وسعت بالا می‌رود.

فغفوری خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد رونق در معادن وسیع همچنین ادغام معادن غیرقابل توجیه با این معادن هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال ۹۷ برای ۱۱۲ معدن، بارنامه اخذ می‌شد، گفت: این آمار در سال گذشته به ۱۹۰ معدن رسید و در چهارماهه سال جاری به ۲۵۰ معدن افزایش یافت که نشان از رونق فعالیت در معادن استان دارد.

وی با اشاره به دریافت حقوق دولتی از معادن استان اظهار داشت: طی سال‌های ۹۴ تا ۹۸ دریافت حقوق دولتی از معادن استان زنجان به ترتیب هفت، ۱۱ ، ۱۴ ، ۱۸ و ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

فغفوری تصریح کرد: امسال برآورد می‌کنیم که حقوق دولتی دریافتی از معادن استان زنجان با رکوردشکنی به ۳۳ میلیارد تومان برسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از مجموع ۶۷ نوع ماده معدنی موجود در کشور ۳۶ نوع در این استان، استخراج می‌شود که آخرین ماده استخراجی، تیتانیوم است.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن به دنبال تکمیل زنجیره ارزش افزوده هستیم، اظهار داشت: در کمتر از ۶ سال گذشته، خاک‌های معدنی سنگ‌های تزئینی و سنگ آهن زنجان به سایر استان‌ها می‌رفت اما امروز، زنجیره کامل ارزش افزوده فولاد را داریم.

فغفوری خاطرنشان کرد: فولاد البرز ناب آرش، بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور با چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ترکیه به‌یقین مهرماه سال جاری آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: واحد نَوَرد فولادکاران افق ابهر نیز جزو پروژه‌های افتتاحی با حضور ریاست جمهوری است که ۸۰ درصد فولاد آلیاژی الکترود کشور را تامین می‌کند.

این مسؤول گفت: علاوه بر تکمیل زنجیره فولاد، سه واحد بزرگ صادراتی در سنگ‌های تزئینی داریم، زنجیره کامل در حوزه نساجی اتفاق افتاده و قطب کشور هستیم و بزرگترین و یکی از به‌روزترین واحدهای تولید پارچه جین کشور با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان فعالیت می‌کند و زنجیره کامل را ریسندگی نیز داریم که واحد سرجین‌بافت تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403