انتخابات مجلس دانش‌آموزی 14 مرداد برگزار می‌شود


انتخابات مجلس دانش‌آموزی 14 مرداد برگزار می‌شود

کرمان - ایرنا - رئیس سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی به صورت مجازی ( الکترونیکی) و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در کشور خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، هاشم برآوری با اشاره به اینکه دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ مردادماه در کشور برگزار می‌شود، افزود: این انتخابات در کرمان ۱۴ مردادماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ایجاد فرصت‌های جدید در نحوه مدیریت و آموزش در کشور اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط موجود و لزوم رعایت مقررات بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سازمان دانش‌آموزی با ایجاد سامانه انتخابات و استفاده از فناوری‌های نوین این انتخابات را به صورت الکرونیکی در کشور برگزار می‌کند.

برآوردی با تاکید بر این که تمام مراحل انتخابات مجلس دانش آموزی به صورت الکترونیکی است، گفت: نامزدهای انتخابات از ۱۱ تا ۱۳ مردادماه می‌توانند تبلیغات خود را که شامل فیلم، عکس و رزومه خود را در قالب فایل پی دی اف در سامانه بارگذاری کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ۹۵ دانش آموز پسر و ۱۰۶ دانش آموز دختر از ۳۲ شهرستان ناحیه و منطقه به عنوان منتخبان شوراهای دانش‌آموزی شهرستان در این انتخابات شرکت و ۱۸ نفر (۹ نفر پسر و ۹ دختر) را به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان انتخاب می‌کنند که ۶ نفر از آنها به عنوان نمایندگان کرمان وارد مجلس دانش‌آموزی کشور می‌شوند.

برآوردی گفت: نامزدهای انتخاباتی می‌توانند از روز شنبه ۱۱ مردادماه به مدت ۲ روز تبلیغات خود را آغاز کنند زیرا در ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۳ مردادماه مهلت تبلیغات به اتمام می رسد و سامانه تبلیغات بسته می شود.

به گفته رئیس سازمان دانش آموزی استان، انتخابات در کرمان از ساعت هشت صبح روز چهار شنبه ۱۵ مردادماه آغاز و اعضای شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت ۱۲ همان روز با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شده و رای خود را اعلام کنند.

برآوردی با اشاره به این که کمیته نظارت بر روند انتخابات در تمام مراحل حضور دارند، ایجاد فرصت برابر برای همه دانش‌آموزان عضو در سراسر استان و شفافیت و دقت نظر لازم و نظارت دقیق بر روند انتخابات را از ویژگی‌های انتخابات الکترونیک برشمرد.

وی اعلام نتایج انتخابات را روز پنجشنبه ۱۶ مردادماه اعلام کرد و افزود: انتخابات مجلس دانش آموزی هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و با توجه به این که کرمان دارای ۶ کرسی در مجلس دانش‌آموزی کشور است از این تعداد ۹ نفر از دختران و ۹ نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی کرمان معرفی می‌شوند و وارد دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !