تلفات برق در ایلام 14 درصد کاهش یافت


تلفات برق در ایلام 14 درصد کاهش یافت

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: میزان تلفات انرژی برق در این استان در طول پنج سال گذشته، 14 درصد کاهش یافته است.

هادی شیرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلفات انرژی از ۲۵ درصد در پنج سال پیش اکنون به ۱۱ درصد رسیده است و با وجود افزوده شدن ۲۰ درصد به تعداد مشترکان استان خاموشی نداشتیم.

وی یادآور شد: در ارزیابی های صورت گرفته توسط وزارت نیرو استان ایلام رتبه برتر کشوری را در زمینه کاهش تلفات برق در سال ۹۸ کسب کرد.

وی با بیان اینکه این ارزیابی در سال ۹۸ اجرایی شده است، افزود: در این راه تدابیری از جمله تست بیش از ۶۱ هزار دستگاه کنتور، تعویض کنتورهای دستکاری شده، راکد و مکانیکی به تعداد ۱۵ هزار دستگاه، نصب یک هزار و ۷۰۰ کنتور قرائت از راه دور، نصب ۱۰۷ دستگاه ترانس کوچک و کم تلفات طراحی و اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام یادآور شد: مصرف برق استان در لحظه ۴۰۰ مگاوات است که در ایلام به عنوان پرجمعیت ترین شهرستان، این میزان مصرف ۱۳۰ مگاوات است.

شیرخانی اضافه کرد: سال ۹۷ خاموشی های بسیاری در استان داشتیم اما در پایان سال برنامه های شرکت برق به سمت مدیریت مصرف سوق داده شد و با کنترل ایستگاه های کشاورزی، سی ان جی ها و صنایع، پنج هزار مگاوات برق در کشور مدیریت شد.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر استان ایلام خاموشی نداشته است، افزود: با طراحی نخبگان برق در ۲ سال گذشته و برنامه های مدیریتی ایلام این موضوع محقق شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: ۹۰ درصد برق کشور از انرژی فسیلی تولید می شود و بیشترین مصرف برق تجاری و خانگی است اما ۸۰ درصد برق مصرفی در ایلام مشترکان خانگی هستند.

شیرخانی ادامه داد: برخلاف سایر استان ها بار مصرفی در ایلام سرمایشی است و پس از عبور از تابستان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بار مصرف برق در ایلام خالی است.

وی اظهار داشت: کل پیک مصرف استان در تابستان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ مردادماه است که بالاترین مصرف امسال در استان ایلام ۳۰ تیرماه بوده که به مرز ۴۰۰ مگاوات رسید.

شیرخانی تصریح کرد: شهرستان های مهران، دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره از مرز مصرف عبور کرده و در شرایط قرمز هستند و در صورت بالا رفتن سقف مصرف مجبور به خاموشی هستیم.

وی تاکید کرد: انرژی برق ویژگی ذخیره با حجم بالا را ندارد یعنی دانش و تکنولوژی تاکنون به این مرحله نرسیده است و با توجه به افزایش مصرف برق و احتمال اعمال خاموشی در استان رعایت الگوی مصرف الزامی است.

شیرخانی یادآور شد: پیک مصرف از ساعت یک ظهر تا پنج عصر است، اگر مردم در زمان پیک مدیریت داشته باشند و کمک کنند می‌توان از خاموشی برق جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه صادرات برق در استان نداریم، گفت: برای جلوگیری از خاموشی‌ها در فصل گرما تنها راه ممکن رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان است.

شیرخانی تاکید کرد: بیشترین بار موجود مصرف در نتیجه استفاده از وسایل سرمایشی است که می‌توان با برنامه ریزی مصرف در مناطق خنک را کاهش داد و مشکل تامین برق در نقاط دیگر را جبران کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام تصریح کرد: برای کاهش بار مصرفی در استان تغییر ساعت کار ادارات، ابلاغ خاموشی وسایل سرمایشی در ساعات غیر اداری و کاهش درجه کولرهای گازی مورد استفاده دستگاه‌های اداری نیز انجام شده است.

وی به عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف تاکید کرد و گفت: برای پرهیز از خاموشی‌ها می توان استفاده از این وسایل را به ساعات غیر پیک موکول کرد.

به گزارش ایرنا، مقایسه ۲ عدد انرژی خریداری شده و به فروش رفته بیانگر کاهش تلفات انرژی در سال ۹۸ است که یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی شرکت توزیع بوده و استان ایلام در سال ۹۸ در این بخش ممتاز شناخته شد و مورد تقدیر مدیران ارشد وزارتخانه و شرکت توانیر قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس