حرکت جهاددانشگاهی در کشور موثر بوده است


حرکت جهاددانشگاهی در کشور موثر بوده است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی از سال 59 تاکنون منشا خیر و برکت برای نظام بوده و حرکت این نهاد در جامعه حرکتی موثر بوده است.

سید محمد پاکمهر، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این نهاد قابلیت‌های بسیار خوبی را در زمینه‌های مختلف دارا است، اظهار کرد: از سال تاسیس جهاددانشگاهی تاکنون، این نهاد انقلابی دستاوردهای بسیاری داشته است و امسال که جهش تولید در اولویت کاری تمام دستگاه‌ها است، انتظارات از جهاددانشگاهی نیز بسیار بیشتر است و امیدواریم مانند همیشه در این عرصه نیز موفقیت‌های چشمگیری را به‌دست آورد.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی از سال ۵۹ تاکنون منشا خیر و برکت برای نظام بوده است و جامعه به حرکت چنین نهادهایی نیاز دارد.

پاکمهر با تاکید بر تربیت نیروهای کارآمد از سوی جهاددانشگاهی، افزود: زیرساخت‌های توسعه، تربیت نیروهای کارآمد است که جهاددانشگاهی ثابت کرده در این حوزه نیز بسیار خوب می‌تواند وارد شود و نیروهای انقلابی و نخبگان را به جامعه تحویل دهد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌هایی مانند مشاوره، ژنتیک، داروشناسی و... که از سوی جهاددانشگاهی برگزار شد، کارآمدی لازم را داشت، تصریح کرد: بسیاری از دوره‌هایی که از سوی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، از دوره‌های کلاسیک که از سوی نهادهای دیگر برگزار می‌شود، مؤثرتر است.

وی گفت: آموزش‌های کوتاه مدت و میان مدتی که جهاد دانشگاهی ارائه می‌دهد، کاربردی و براساس نیازهای روز است که این مسئله نشان دهنده حرکت مؤثر جهاددانشگاهی در جامعه است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با تاکید برحمایت‌های نمایندگان استان از جهاددانشگاهی، اظهار کرد: نشست‌های مختلفی را با مسئولان جهاددانشگاهی خواهیم داشت و تنگناهای مربوطه را بررسی می‌کنیم تا دغدغه‌ها کاهش پیدا کند.

پاکمهر همچنین رسانه های زیرمجموعه جهاددانشگاهی از جمله خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا را حرفه‌ای و تخصصی خواند و بر لزوم تقویت هر چه بیشتر آنها تاکید کرد.

وی با اشاره به خبرگزاری بین المللی قرآنی ایکنا، بیان کرد: برای تکامل در مسیرهای مختلف پیش‌رو، عمل به آموزه‌های قرآنی الزامی است و خبرگزاری تخصصی قرآنی که زیرمجموعه جهاددانشگاهی است، از افتخارات نظام است و به طور قطع برای رفع مشکلات حوزه‌های قرآنی در استان نیز از این خبرگزاری کمک خواهیم گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط