تدارک مسجد جمکران برای سالروز شهادت جوادالائمه(ع)/ اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت با شعار «#فرزند غدیر»


تدارک مسجد جمکران برای سالروز شهادت جوادالائمه(ع)/ اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت با شعار «#فرزند غدیر»

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با اعلام برگزاری مراسم سالروز شهادت جوادالائمه(ع) در مسجد مقدس جمکران، گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت با شعار «#فرزند غدیر» و محوریت فرازهای هجده‌گانه مهدوی خطبه غدیر اجرا می شود.

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره برنامه مسجد مقدس جمکران برای مناسبت های پیش رو، اظهار کرد: به مناسبت 29 ذی القعده، سالروز شهادت امام جواد(ع) دوشنبه شب، ۳۰ تیرماه مراسم سوگواری شهادت آقا جوادالائمه(ع) در فضای باز مسجد مقدس جمکران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: شب های چهارشنبه و جمعه با هماهنگی وزارت بهداشت مراسم های میعاد منتظران برگزار می شود. این مراسم نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در صحن جامع امام مهدی(عج) و با سخنرانی حجت الاسلام سیداحمد دارستانی و مرثیه سرایی حمید علیمی برگزار می شود.

وی درباره برنامه های میعاد منتظران برای دهه امامت و ولایت، بیان کرد: ویژه برنامه های مسجد مقدس جمکران در دهه امامت و ولایت با شعار «#فرزند غدیر» و محوریت فرازهای هجده‌گانه مهدوی خطبه غدیر اجرا می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی ادامه داد: ما شیعیان بر این باور هستیم که اگر رسول خدا(ص) امروز می خواستند پیام غدیر را به مردم برسانند امام مهدی(عج) را به دلیل آنکه ایشان امام زمان ما هستند، مولای مردم معرفی می کردند لذا عید غدیر روز بیعت با امام زمان(عج) است و باید همه امور را ناظر بر محور مقدس ایشان تنظیم کنیم.

وی با بیان اینکه برای این بیعت کارهای مختلفی می توان انجام داد، گفت: کارهایی همچون روزه گرفتن برای سلامتی امام زمان(عج)، اطعام و افطاری دادن برای سلامتی حضرت(عج)، شاد کردن قلب مومنان، عیدی و هدیه دادن به دیگران، برگزاری کاروان ها و دسته جات شادی، برگزاری مسابقات کتابخوانی خطبه غدیر، اجراهای خیابانی بازسازی واقعه غدیر و راه اندازی کاروان های خودرویی و ... .

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اوج گیری مجدد ویروس کرونا، بیان کرد: از این رو، برنامه های دهه امامت و ولایت را با دو سناریوی امکان برگزاری با حضور مخاطب و برگزاری بدون حضور مخاطب طراحی می کنیم.

وی اضافه کرد: برای روز عرفه، عید قربان، عید غدیر، نماز عید قربان، روز مباهله و ... برنامه ریزی کرده ایم اما اجرای برنامه های حضوری منوط به شرایط شیوع کرونا در کشور است.

حجت الاسلام حسین آبادی درباره فعالیت قرارگاه مردمی حرکت به سوی جامعه مهدوی در ایام دهه امامت و ولایت، خاطرنشان کرد: این قرارگاه با کارویژه رسیدگی به محرومان و نیازمندان در این ایام فعال شده و به جامعه هدف خود با همکاری خیران، خدمت رسانی می کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش