دعای عرفه امام حسین(ع) را بخوانید و از خداوند طلب بخشش کنید


 دعای عرفه امام حسین(ع) را بخوانید و از خداوند طلب بخشش کنید

استاد حوزه علمیه گفت: هر کس در شب‌های قدر بخشیده نشد تا پایان سال امید بخشش نداشته باشد مگر اینکه روز عرفه به داد خود برسد، هرجا هستید از زبان امام حسین(ع) دعای عرفه را بخوانید و از خداوند طلب بخشش کنید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «میثم علی‌پناه» شامگاه چهارشنبه ۸ مرداد به مناسبت ایام ذی‌الحجه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: مومن باید حکیمانه دعا کند.

وی افزود: قرآن به همه ما یاد می‌دهد که چگونه دعا کنیم و چه چیزی از خداوند بخواهیم.

حجت‌الاسلام علی‌پناه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، عنوان کرد:‌ یک از دعاهای روز قیامت این است که «خدایا روز قیامت ما را رسوا نکن، خدایا جلوی چشم بندگانت آبروی ما را نبر».

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روز قیامت ۲۸ جلوه متفاوت و صورت تامل‌برانگیز دارد، اظهار کرد: «یوم تبلی السرائر» به معنای روزی که همه اسرار آشکار می‌شود، یکی از آن ۲۸ اسم است.

وی ادامه داد: حقیقت بندگی و درونی همه انسان‌ها در قیامت آشکار می‌شود، در روز قیامت نمی‌توانیم برای خود ظاهری موجه بسازیم.

حجت‌الاسلام علی‌پناه با استناد به آیه‌ای دیگر از قرآن کریم، بیان کرد: ای پیامبر(ص) ما روز قیامت پرده را برای تو کنار می‌زنیم آنجا باطن همه برای تو آشکار می‌شود. در قیامت بسیاری رسوا می‌شوند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند هر کس در شب‌های قدر بخشیده نشد تا پایان سال امید بخشش نداشته باشد مگر اینکه روز عرفه به داد خود برسد، هرجا هستید از زبان امام حسین(ع) دعای عرفه را بخوانید و از خداوند طلب بخشش کنید.

وی با بیان اینکه خداوند بسیار کریم است، گفت: ما هر چقدر هم گناه کرده باشیم نباید از رحمت الهی ناامید شویم باید استغفار کرده و جبران کنیم.

حجت‌الاسلام علی‌پناه با بیان اینکه رسوایی روز قیامت بسیار سخت است، عنوان کرد: روز قیامت برخی روسفید و برخی روسیاه‌ می‌شوند، خداوند در قیامت پرده‌ها را کنار می‌زند حقیقت انسان‌ها آشکار می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: نور مومنان در دنیا مخفی است، آنها غریب هستند تا زمانی که در قیامت خداوند باطن آنها را بر دیگران آشکار کند.

وی ادامه داد: در روایت آمده است کسانی که در دنیا دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم هستند که آبروی آنها را حفظ کنند خداوند در قیامت آبروی آنها را حفظ می‌کند. اهل بیت(ع) در کمک به مردم حتی به یهود و نصارا هم کمک می‌کردند.

حجت‌الاسلام علی‌پناه اظهار کرد: امروز با وجود شرایط بد اقتصادی با شیوع کرونا همه باید به داد فقرا برسیم بدون اینکه آبروی آنها را ببریم، در غیر این صورت به وظیفه خود به عنوان شیعه عمل نکردیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هنگام گرفتاری مشکل خود را برای مردم بیان نکنید، عنوان کرد: برای رفع مشکلات خود به اهل‌بیت(ع) متوسل شوید. حرف دل خود را به امام زمان(عج) بزنید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا