کانون‌های مساجد مولود فاخر نظام اسلامی در عرصه فرهنگی است


کانون‌های مساجد مولود فاخر نظام اسلامی در عرصه فرهنگی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به فعالیت 588 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اردبیل گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مولود فاخر نظام اسلامی در عرصه فرهنگی با محوریت مساجد است.

نادر سقا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از تعداد قریب 2 هزار مسجد شهری و روستایی استان با تلاش های صورت گرفته تعداد 588 باب کانون فرهنگی هنری تاسیس یافته است.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مولود فاخر نظام اسلامی در عرصه فرهنگی با محوریت مساجد است که در طول حیات قریب به 30 سال خود توانسته است نقش به سزایی در عرصه احیای کارکردهای فرهنگی هنری و اجتماعی مساجد داشته باشد، افزود: فعالیت‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای نقاط قوت، ضعف و گستردگی خاص خود است و شرایط، امکانات و مقتضیات هر محله و روستا نسبت به سایرین متفاوت بوده و حداقل دو سوم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارای فعالیت قابل قبول و تاثیر گذار درسطح مسجد محله و روستای خود می‌باشد.

سقا ادامه داد: با توجه به مصوبات مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور تاسیس کانون به نسبت تعداد مساجد در هر شهرستان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اضافه کرد: در برنامه پنجم توسعه مقرر بود بیست و پنج درصد مساجد بایستی دارای کانون فرهنگی هنری باشد. در برنامه ششم توسعه حداقل پنجاه درصد مساجد باید دارای کانون فرهنگی هنری باشند و در حال حاضر مقرر است که تمام مساجد شهری و روستایی بالای هزار نفر یک کانون فرهنگی هنری داشته باشند که این امر در استان اردبیل به فضل الهی تحقق یافته است و برنامه ریزی لازم برای توسعه همه جانبه کمی و کیفی کانون های مساجد استان صورت گرفته است.

سقا با بیان اینکه نظارت و ارزیابی از کانون های فرهنگی هنری مساجد از طریق گوناگون صورت می پذیرد، گفت: نخست از طریق مراجعه و ارزشیابی میدانی که با حضور کارشناسان ستاد استانی و پرسش و پاسخ و گفتگو با مدیر مسئولان کانون ها، ارکان اصلی کانون من جمله ائمه جماعت، هیات امنای مساجد و شورای مرکزی و کادر کانون صورت می پذیرد و نیز از طریق سامانه اینترنتی بچه های مسجد و ثبت اطلاعات و برنامه ها و فعالیت های کانون ها با راستی آزمایی آن و بررسی مستندهای ارائه شده توسط کانون انجام می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی