«پرواز خیال»تجربه‌ای از جنس شعر


«پرواز خیال»تجربه‌ای از جنس شعر

اراک - ایرنا - «پرواز خیال» عنوان مجموعه شعر «محسن جعفری‌فرد» شاعر اراکی است که با تخلص «مشعل» تجارب و احساسش را با واژگان منظوم در اختیار علاقه‌مندان به شعر و ادب قرار داده است.

این کتاب ۲۵۲ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی انتشارات «ارشک» منتشر شده و در کتابفروشی‌ها موجود است.

قیمت هرجلد از این کتاب برای علاقه‌مندان به مطالعه و شعر ۴۰ هزار تومان است.

محتوای اشعار این کتاب در ۲ سرفصل مجزا ارایه شده که در فصل نخست ۱۲۷ قطعه شعر به اشتراک گذاشته شده که مضامین آن مذهبی، جبهه و جنگ و اجتماعی است.

خدایا دوستت دارم، شوق وصال، پیام شهیدان، یاس کبود، عجوزه قدار، تلاوت قرآن، آفتاب عمر، غم فراق، چو پروانه، در میان نسترن‌ها، شیرخدا، نوری که درخشید، ساختم و سوختم، غنچه و گل، حسرت دیرینه، چون تو آیی، دردانه تقوا، در آینه دیدم، غم دیرینه، گاهی دلم می‌گیرد، مرغ سعادت، خون چکد از چنگ صیهون و امید وصل شماری از عناوین اشعاری است که در فصل نخست این کتاب آمده است و به‌دلیل روانی قلم محتوای این اشعار به‌صورت تاثیرگذار با خواننده ارتباط می‌گیرد.

فصل دوم کتاب حاوی ۴۳ قطعه شعر است که محتوای آن عامیانه و مسایل روزمره زندگی است و صراحت لهجه و نوع بیان شیرین ارایه ان نقطه قوت محسوب می‌شود.

واس ماست، بخت و بالین، گل بی‌خار، ازدواج، درس انشاء، خیال‌بافی به لهجه اراکی، وای خوار چیشی بگوم، کار ناپخته، غزل به لهجه اراکی، گذشت عهد رکود، دنیای پیاز و بی‌خیالی پیشه کن عنوان برخی از اشعار این فصل است.

«محسن جعفری‌فرد سال ۱۳۲۹ در شازند به دنیا آمد و از نوجوانی شعر می‌سرودو در کنار شاعری در حرفه نقاشی فرش فعالیت داشته است.

این شاعر عضو انجمن ادبی نور اراک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان