کرمانشاه رتبه 17 جذب تسهیلات کرونا را دارد


کرمانشاه رتبه 17 جذب تسهیلات کرونا را دارد

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با تاکید بر حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا، اظهارداشت: کرمانشاه در جذب تسهیلات حمایتی واحدهای آسیب دیده از کرونا رتبه 17 کشور را کسب کرده است.

هدایت حاتمی روز شنبه در نشست اشتغال و سرمایه گذاری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت:چرا استان‌های دیگر باید بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده باشند، اما رقم پرداختی در کرمانشاه نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان باشد.
وی با تاکید بر نقش بانک ها در اشتغالزایی گفت: بانک های استان باید روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را تسریع کنند.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: این عملکرد برای استانی با این نرخ بالای بیکاری قابل پذیرش نیست، آن هم در شرایطی که استان‌های همجوار مانند ایلام، لرستان و کردستان نیز در زمینه پرداخت این تسهیلات عملکرد بهتری داشته‌اند.
حاتمی با تذکر به بانک های استان نسبت به تاخیر در پرداخت تسهیلات عنوان کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های مربوطه تا پایان هفته جاری مهلت داد روند پرداخت تسهیلات را تسریع کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با پوشش بیمه تامین اجتماعی در سطح کرمانشاه گفت: اکنون سطح پوشش بیمه بیکاری در استان مطلوب نیست از این رو باید به عنوان یک برنامه جدی افزایش سطح پوشش بیمه در دستور کار قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: باید به سمتی پیش برویم که سطح زیرپوشش تامین اجتماعی از ۳۹ درصد به ۴۵ درصد افزایش پیدا کند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان اضافه شود.
حمیدرضا قاسمی با بیان اینکه اکنون ۷۷۰ هزار نفر در استان کرمانشاه معادل ۳۹.۶ درصد جمعیت، زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: از نظر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان ۲۸ کشور هستیم که جایگاه مناسبی نیست.
وی با اشاره به هدف‌گذاری که برای ارتقا پوشش بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه صورت گرفته، یادآور شد: بنا داریم تا پایان امسال پوشش تامین اجتماعی در استان را به ۴۵ درصد برسانیم که برای این منظور برنامه مدونی در نظر گرفته‌ایم.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای ارتقا پوشش تامین اجتماعی در کرمانشاه نیازمند اضافه شدن ۳۵ هزار بیمه شده اصلی هستیم که معادل افزایش ۱۵ درصدی بیمه شدگان است.
قاسمی با بیان اینکه برای امسال براساس برنامه سازمان تامین اجتماعی افزایش سه درصدی بیمه شدگان در استان در نظر گرفته شده بود، تاکید کرد: باید پنج برابر آنچه که برای ما تعیین شده، عمل کنیم.
وی اضافه کرد: بنا داریم از این تعداد ۱۵ هزار نفر بیمه شده اجباری، ۱۲ هزار نفر بیمه شده غیراجباری، سه هزار نفر بیمه شده کشاورزی و مابقی در سایر بخش‌ها باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی