اختصاص 19 میلیارد تومان اعتبار برای واگذاری پروژه نیمه‌تمام به بخش خصوصی


اختصاص 19 میلیارد تومان اعتبار برای واگذاری پروژه نیمه‌تمام به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات تبصره 19 قانون بودجه مربوط به حمایت از بخش غیردولتی و خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، حدود 19 میلیارد تومان اعتبار برای واگذاری 31 پروژه اولویت‌دار به بخش خصوصی اختصاص داده می‌شود.

علی شهریارپور یازدهم مردادماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در شوراهای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها صورت گرفته است، اظهار کرد: برای تخصیص اعتبار و آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها باید موافقت‌نامه مبادله شود، برای تسریع در روند اجرایی باتوجه به شرایط‌ آب و هوایی، در این این امر، برخی از روال غیرضروری کوتاه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود ۱۶ میلیارد و ۹۳۱ هزار تومان برای حدود ۵۷ پروژه‌ اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها رویکرد شهرستانی ندارند و بیش‌تر برای بحث تجهیز و تعمیر دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات تبصره ۱۹ قانون بودجه مربوط به حمایت از بخش غیردولتی و خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: سال گذشته اعتبار مصوب تبصره ۱۹ برای چهارمحال و بختیاری حدود ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان بود، اما بخش اعظمی از این اعتبارات جذب نشد.

شهریارپور ادامه داد: در سال‌جاری نیز حدود ۱۹ میلیارد تومان در قانون بودجه برای چهارمحال و بختیاری از محل اعتبارات تبصره ۱۹ اختصاص داده شده، اما تاکنون این اعتبار جذب نشده است، همچنین ۶۲ پروژه برای جذب این اعتبار از سوی دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد داده شده که ۳۱ پروژه اولویت‌دار از این تعداد برای تخصیص اعتبار انتخاب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: فرمانداران می‌توانند تا ۱۰ درصد اعتبارات شهرستانی را با بخش فصول جابجا کنند، اعتبارات مصوب در بخش پروژه‌های عمرانی ممکن است تغییراتی داشته باشد.

در ادامه علیزاده معاون راه و شهرسازی استان اظهار کرد: از سال گذشته ۷۴ دستور کار در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری، آمایش سرزمین و محیط‌زیست استان مورد بررسی قرار گرفته است که این کارگروه ۶۲ مصوبه داشت و حدود ۵۹ مصوبه تاکنون عملیاتی شده است.

وی افزود: ساماندهی سکونت‌های غیررسمی، تبدیل روستا به شهر، اجرای سامانه‌های جمع‌آوری فاضلاب، نوسازی و مرمت بافت‌های فرسوده، ارائه راهکار برای توسعه حمل و نقل عمومی، پیگیری و انتقال صنایع آلاینده و مزاحم، طرح‌های ساماندهی عشایر و .... از اهداف کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری، آمایش سرزمین و محیط‌زیست است.

علیزاده خاطرنشان کرد: تصویب طرح‌های توسعه و عمران شهری مانند طرح‌های جامع شهری، اجرای ۵ طرح هادی شهری، برنامه‌ریزی برای افزایش تاب‌آوری در روستاها، تدوین برنامه اجرایی برای دهیاران، اجرای طرح‌های جامع مشارکت شهروندی، اجرای طرح زیست‌بوم تالاب‌ها و مناطق حفاظت‌شده از برنامه‌های پیشنهادی این کارگروه در سال ۹۹ است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند