نماینده ساوه: راهبرد مسئولان حفظ تولید و رفع مشکلات حاد کارخانه های این شهرستان است


نماینده ساوه: راهبرد مسئولان حفظ تولید و رفع مشکلات حاد کارخانه های این شهرستان است

نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه گفت: علاوه بر حفظ ظرفیت های کنونی تولید، مسئولان شهرستان ساوه با همکاری مدیران استانی ضمن سرکشی و بازدیدهای مداوم تلاش می کنند تا برخی مشکلات کارخانه های این شهرستان را قبل از حادتر شدن برطرف نمایند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «محمد سبزی» روز شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه به خبرنگاران، گفت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی و تحقق جهش تولید، مشکلات کارخانه ها را در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری خواهم کرد.
وی اظهار داشت: کمبود منابع ارزی، واردات مواد اولیه و یا کالاهای مشابه، بدهی و حتی مسائل مدیریتی از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی ساوه محسوب می‌شود.
وی گفت: برخی واحدهای بزرگ تولیدی در شهرستان ساوه به دلیل بدهی های انباشته با مشکلاتی مواجه هستند که آثارشان در کاهش ظرفیت تولید و شمار کارگران شاغل مشاهده می شود؛ از این رو در بازدیدها تلاش می کنیم ضمن شناسایی چنین واحدهایی، در ستاد اقتصاد مقاومتی هفته آینده پیگیر حل آنها باشیم.
نماینده مردم ساوه در خانه ملت، گفت: برخی از مشکلات کارخانه های صنعتی باید در سطح ملی و با استفاده از ظرفیت های مجلس شورای اسلامی حل شود و بعضی مشکلات دیگر باید در سطح استانی و شهرستانی برطرف شود.
فرماندار ساوه نیز با اشاره به شعار سال و جهش تولید حسب فرمایش رهبر معظم انقلاب، گفت: یکی از اهداف ما از بازدیدهای مستمر از واحدهای صنعتی و تولیدی، شناسایی و اقدام برای رفع مشکلات بر سر راه تداوم فعالیت آنها است.
«علی میرزایی» اظهار داشت: تلاش می کنیم در حدود اختیاراتی که داریم نسبت به رفع موانع تولید و همچنین مشکلاتی که کارخانه ها در ادارات دولتی دارند، گامهای موثری برداریم.
وی با اشاره به بازدید امروز از خطوط تولید چند کارخانه در شهر صنعتی کاوه، گفت: مشکلاتی که از سوی مدیران این واحدها بیان شد را در جلسه هفته آینده کارگروه اقتصادی پیگیری خواهیم کرد تا چرخ تولید و اشتغال در شهرستان دچار افت نشود.
معاون استاندار مرکزی اظهار داشت: برخی واحدهای صنعتی مشکلاتی در پیوند با ارگان‌هایی چون تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانکها یا از شرکت های بالادستی مانند خودروسازی ها، طلب های وصول نشده ای دارند که در جلسه‌ای به ریاست استاندار مرکزی و دستگاههای استانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده ساوه: راهبرد مسئولان حفظ تولید و رفع مشکلات حاد کارخانه های این شهرستان است
به گفته میرزایی اغلب واحدهای تولیدی ساوه مشکلات چندانی ندارند و مجموعه مدیریت این شهرستان با همکاری مراجع استانی تلاش خواهند کرد تا برخی موانع پیش روی تولید در حوزه صنعت را مرتفع نماید.
وی بر ضرورت خروجی داشتن بازدیدها از صنایع و هماهنگی با کارشناسان برای انتخاب کارخانه ها تاکید کرد تا رونق و جهش تولید در سال جاری محقق شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: سیاست و راهبرد امسال وزارت صنعت بر جهش تولید مبتنی است و به تبع این دستورالعمل، بازدیدهای مداوم از صنایع استان از جمله ۶ کارخانه شهر صنعتی کاوه در دستور کار قرار دارد.
«جعفری» افزود: رونق تولید در واحدهای راکد و نیمه فعال و افزایش همچنین ارتقای بهره وری در این کارخانه ها از اهداف عمده و در دستور کار سازمان صمت استان مرکزی است.
وی تاکید کرد: نگاه ما صرفا به واحدهای فعال نیست و کوشش خواهیم کرد که علاوه بر رصد مشکلات این کارخانه ها، برای بازیابی مجدد ظرفیت های تولیدی در کارخانه های نیمه فعال یا راکد نیز گامهای نتیجه بخش برداریم.
وی گفت: مشکلاتی که در بازدید از واحدهای فعال، راکد و نیمه فعال شناسایی و احصا می شود را در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته های آن مطرح و در پی چاره جویی برای برطرف شدن موانع خواهیم بود تا هرچه سریعتر نسبت به فعال سازی این کارخانه ها اقدام کنیم.

شهرستان ساوه با داشتن بزرگترین شهر صنعتی ایران (کاوه) محل فعالیت افزون بر ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال افزون بر ۴۵ هزار کارگر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!