‌آتش سوزی مراتع سقز امسال 20 درصد افزایش داشته است


‌آتش سوزی مراتع سقز امسال 20 درصد افزایش داشته است

سنندج - ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی شهرداری سقز از افزایش 20 درصدی آتش سوزی مراتع و گیاهان خُشک شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: امسال آتش سوزی مزارع و زمین‌های کشاورزی 30 درصد کاهش داشته است.

محمد دولتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی آتش سوزی در مراتع این شهرستان اظهار داشت: در تیرماه سال جاری ۱۵۴ عملیات در این سازمان به انجام رسیده که بیشترین آمار، مربوط به آتش سوزی مراتع با ۶۸ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: رهاسازی و محبوس شدن حیوانات با ۲۰ مورد، ۱۲ مورد بسته شدن درب منازل، ۶ مورد حریق منازل مسکونی، پنج عملیات اطفای حریق خودرو، و مواردی همچون حریق انبار و ضایعات، سیلندر گاز، گیر کردن انگشتر و آسانسور در رتبه های بعدی قرار دارند.

دولتی، ضمن تشکر از شهروندان و کشاورزان در رعایت اقدامات ایمنی یادآور شد: این امر موجب کاهش ۳۰ درصدی آتش سوزی در زمین‌های کشاورزی و زراعی شده است.

وی به بیشترین عملیات انجام گرفته در بحث امداد و نجات در سطح شهر را مربوط به محلاتی همچون بلوار شورا (۶مورد)، فخررازی(پنج مورد)، حدفاصل میدان آزادی تا سه راهی کانی گرمک(پنجمورد)، خیابان دکتر خالدی(پنج مورد) و محله قه وخ (چهار عملیات) اشاره کرد و افزود: در خلال انجام عملیاتهای انجام گرفته موارد زیادی از مزاحمتهای تلفنی نیز ثبت شد.

وی با بیان اینکه وظیفه این سازمان در پاسخ به هرنوع درخواست کمک، موجب شده توان سازمان بیشتر در تماس‌های سوری به هدر برود تا در انجام عملیات‌های واقعی، گفت: تسریع در عملیات و خدمات رسانی، مستلزم همکاری و توجه خاص عموم شهروندان در رعایت مسایل ایمنی و پرهیز از مزاحمت های تلفنی است.

دولتی، آمار مزاحمت‌های تلفنی در تیرماه را بیش از هزار و ۷۰۰ تماس اعلام کرد و یادآور شد: در فواصلی از شبانه روز این مزاحمت‌ها موجب اشغال کل خط های اضطراری این سازمان شده که با توجه به بررسی های بعمل آمده ۹۰ درصد مزاحمت‌های انجام گرفته توسط افراد ۱۵ تا ۴۰ سال بوده است.

رییس سازمان آتش نشانی سقز تاکید کرد: ضمن قدردانی از همکاری اکثریت قریب به اتفاق شهروندان در بازگشایی مسیر تردد خودروهای سازمان حین اعزام به محل حادثه، ابراز امیدواری کرد همه شهروندان در یادگیری و افزایش اطلاعات فردی در خصوص نحوه مواجهه با حوادث و رویدادها تا زمان رسیدن نیروهای امدادی تلاش و توجه بیشتری داشته باشند تا ضمن کمک به خود و خانواده و شهروندان با همکاری یکدیگر از بروز خسارت مالی و جانی تا حد ممکن جلوگیری کنیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید