50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم


50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم

بازیکنان مطرحی هستند که هرگز تجربه قهرمانی در لیگ های داخلی اروپا را نداشته اند، برخی با...

دنیای فوتبال در عین جذابیت، بارها نشان داده بی رحم است و عدالت در آن به درستی اجرا نمی شود. بازیکنانی هستند که با وجود نام بزرگ هرگز فاتح مسابقات لیگ نشده اند، اما بازیکنانی وجود داشته اند که صرفاً به دلیل حضور در یک تیم مطرح بارها موفق به کسب جام های معتبر داخلی و بین المللی شده اند.

در این مقاله به بررسی 50 بازیکنی که هرگز موفق به کسب یک لیگ داخلی اروپایی (در هیچ کدام از کشورهای قاره سبز) نشده اند، می پردازیم.

بازیکنان بدون هیچ ترتیب خاصی در این لیست قرار گرفته اند. بازیکنانی در این لیست قرار گرفته اند که حداقل چهار فصل در لیگ های اروپایی حضور داشته اند.

پس از بررسی بازیکنان آلمانی و ایتالیایی، اکنون به بررسی بازیکنان انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپایی نشده اند (شامل 18 بازیکن) می پردازیم.

بیشتر بخوانید:

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت اول

بازیکنان مطرح انگلیسی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند

18. سر استنلی متئوس: وینکر مطرح فوتبال انگلیس و اولین برنده توپ طلای اروپا در سال 1956، یکی از مطرح ترین بازیکنانی است که برنده هیچ لیگ داخلی نشده است. متئوس 15 فصل در بلکپول و 10 فصل در استوک سیتی در لیگ انگلیس بازی کرد و فقط یک قهرمانی در جام حذفی انگلیس کسب کرد. او جزو 100 اسطوره لیگ انگلیس لقب گرفت، اما هرگز قهرمان لیگ نشد. مجسمه او در میدان شهر هانلی نصب شده است.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم1939: سر استلی متئوس (چپ) بازیکن استوک سیتی

19. جانی هاینس: جان نورمن هاینس مهاجم مطرح فوتبال انگلیس در دهه های 50 و 60 میلادی بود. او که جزو 100 اسطوره لیگ انگلیس لقب گرفت و در سال 1961 نفر سوم جایزه توپ طلا بود بیشتر دوران فوتبالش را در فولام سپری کرد و هیچ گاه رنگ قهرمانی در هیچ رقابتی را همراه با این تیم ندید. 147 گل در 594 بازی حاصل عملکرد هاینس برای فولام در تمامی رقابت های لیگ بود. او در دو جام جهانی عضو تیم ملی انگلیس بود. مجسمه هاینس در کراون کاتیج نصب شده است.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم1958: جانی هاینس (راست) پس از برد فولام مقابل وست هم

20. سر بابی مور: شاید مطرح ترین بازیکنی که هرگز فاتح لیگ نشده است، سر بابی مور کاپیتان تیم ملی انگلیس در راه قهرمانی در جام جهانی 1966 باشد. او سال ها در وست هم یونایتد توپ زد و با این تیم قهرمان جام حذفی انگلیس و جام در جام اروپا نیز شد. قهرمانی جام جهانی 1966 و مقام سوم یورو 68 موجب می شود او یکی از پرافتخارترین بازیکنان انگلیس در سطح ملی باشد، هر چند در سطح باشگاهی نتوانست قهرمان لیگ شود. نفر دوم توپ طلای 1970، برنده دو جایزه بهترین بازیکن سال از نگاه ورلد ساکر، عضو تیم منتخب جام جهانی و یورو، عضو 100 اسطوره برتر لیگ انگلیس و عضو تیم منتخب قرن PFA همگی از عناوین مردی است که هیچ گاه فاتح لیگ نشد. مجسمه او در استادیوم ومبلی نصب شده است.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم1960: تقابل بابی مور با دنیس لاو در لیگ انگلیس

21. گوردون بنکس: گوردون بنکس دروازه بان مطرح فوتبال انگلیس در دهه های 60 و 70 میلادی که سال ها در لسترسیتی و استوک سیتی توپ زد، دیگر بازیکن مطرحی است که قهرمانی در لیگ را تجربه نکرده است. او فقط دو لیگ کاپ به همراه لستر و استوک در سطح باشگاهی کسب کرد. دروازه بانی که شش بار بهترین دروازه بان سال جهان شد و به همراه انگلیس قهرمانی در جام جهانی و سومی در یورو را تجربه کرد، در فوتبال باشگاهی به حقش نرسید. او نیز جزو 100 اسطوره لیگ انگلیس است.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم1963: گوردون بنکس دروازه بان لسترسیتی

22. تروور فرانسیس: مهاجم مطرح فوتبال انگلیس در دهه های 70 و 80 میلادی که سابقه بازی برای تیم های بیرمنگام سیتی، ناتینگهام فارست، منچسترسیتی، سمپدوریا، آتالانتا، گلاسکو رنجرز، کویینز پارک رنجرز و شفیلد ونزدی را در کارنامه دارد، با وجود دو قهرمانی در جام باشگاه های اروپا، یک قهرمانی در سوپرجام اروپا، یک قهرمانی در کوپا ایتالیا، یک قهرمانی در لیگ کاپ اسکاتلند و یک قهرمانی در لیگ کاپ انگلیس او قهرمانی در لیگ را تجربه نکرد. او سه بار در تیم منتخب سال لیگ انگلیس قرار گرفت و جزو 100 اسطوره تاریخ لیگ لقب گرفت.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم1971: تروور فرانسیس مهاجم سابق انگلیس

23. رابی فاولر: مهاجم مطرح لیورپول در دهه 90 میلادی با وجود حضور در جمع قرمزها، لیدز، منچسترسیتی و بلکبرن روورز قهرمان لیگ انگلیس نشد. او قهرمانی در جام حذفی، لیگ کاپ، جام یوفا و سوپر جام اروپا را تجربه کرد، اما قهرمانی در لیگ انگلیس را هرگز تجربه نکرد.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم1996: رابی فاولر و ایان راش مهاجمان لیورپول در جریان دربی مرسی ساید

24. جیمی کرگر: مدافع مطرح لیورپول در دهه های 90 و 2000 میلادی به هر چه می خواست در سطح باشگاهی رسید، به غیر از قهرمانی در مسابقات لیگ. او قهرمانی در جام یوفا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا، جام حذفی انگلیس، لیگ کاپ انگلیس و کمینیوتی شیلد را در کارنامه دارد. او 38 بار نیز در تیم ملی انگلیس به میدان رفت.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم1999: تقابل تیری آنری و جیمی کرگر در لیگ برتر انگلیس

25. استیون جرارد: کاپیتان افسانه ای لیورپول دیگر بازیکن مطرحی است که هرگز قهرمان لیگ نشد. او نیز همچون کرگر در تمامی رقابت های مطرح باشگاهی قهرمان شد، به جز لیگ انگلیس. او قهرمانی در جام یوفا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا، جام حذفی انگلیس، لیگ کاپ انگلیس و کمینیوتی شیلد را در کارنامه دارد. در سال 2005، سومین بازیکن توپ طلا شد. هشت بار در تیم منتخب لیگ برتر انگلیس قرار گرفت. او یک بار نیز بهترین بازیکن لیگ انگلیس لقب گرفت.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم2000: تقابل استیون جرارد با اریک باکه و اولویه داکور از لیدز در لیگ برتر

26. هری کین: مهاجم مطرح تاتنهام هاتسپر و کاپیتان فعلی تیم ملی انگلیس آخرین انگلیسی این لیست است. هری کین بارها همراه با تاتنهام موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا شده و حتی یک بار تا فینال این رقابت ها راه یافته، اما در لیگ انگلیس توفیقی نیافته است. کین چهار بار در تیم منتخب لیگ برتر قرار گرفت و دو بار نیز آقای گل مسابقات شد. او آقای گلی در جام جهانی 2018 را نیز در کارنامه دارد.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم2020: گلزنی هری کین مهاجم تاتنهام مقابل لستر

بازیکنان مطرح فرانسوی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند

27. یوری ژورکائف: مطرح ترین بازیکن فرانسه در جام جهانی 1998 که موفق به فتح لیگ نشد، یوری ژورکائف هافبک آن تیم بود. او عضو تیم های مطرح موناکو، پاری سن ژرمن، اینتر، کایزرسلاترن، بولتون و بلکبرن بود. ژورکائف قهرمانی در جام جهانی، یورو، جام کنفدراسیون ها، جام حذفی فرانسه، جام یوفا و جام در جام اروپا را در کارنامه دارد، اما قهرمانی لیگ در کارنامه او دیده نمی شود. او یک بار نیز آقای گل لیگ فرانسه شد.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم1996: یوری ژورکائف و دیدیه دشان هافبک های اینتر و یوونتوس در سری آ

28. فرانک لبوف: مدافع تیم ملی فرانسه که به همراه این تیم قهرمانی در جام جهانی، یورو و جام کنفدراسیون ها را جشن گرفت. او قهرمانی در جام حذفی انگلیس، لیگ کاپ، کمینیوتی شیلد، جام در جام اروپا و سوپرجام اروپا را با چلسی جشن گرفت، اما قهرمان لیگ نشد. تنها قهرمانی لبوف در مسابقات لیگ خارج از قاره سبز رقم خورد جاییکه همراه با السد قهرمان لیگ قطر شد.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم2000: اد دی گوی، فرانک لبوف و پاتریک برگر در جریان بازی چلسی و لیورپول در لیگ برتر

29. هوگو لوریس: دروازه بان و کاپیتان تیم ملی فرانسه در راه قهرمانی در جام جهانی 2018 و نایب قهرمانی در یورو 2016، با وجود حضور در نیس، لیون و تاتنهام قهرمان لیگ نشده است. او فقط قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام فرانسه را در رقابت های باشگاهی در کارنامه دارد.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم2011: هوگو لوریس دروازه بان المپیک لیون

30. آنتوان گریزمان: مهاجم مطرح فوتبال فرانسه در سال 2014 به اتلتیکو مادرید مدافع عنوان قهرمانی لالیگا پیوست و طی پنج فصل حضور در این تیم قهرمان لیگ نشد و در سال 2019 نیز به بارسلونا پیوست و بارسلونا پس از دو قهرمانی متوالی در لالیگا، در راه قهرمانی این مسابقات رقابت را به رئال مادرید باخت. او قهرمانی در جام جهانی، لیگ اروپا و سوپرجام اروپا را در کارنامه دارد و دو بار نیز نفر سوم توپ طلا بوده است. گریزمان همچنین آقای گل یورو 2016 شد.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم2011: رقابت تیاگو آلکانتارا و آنتوان گریزمان بر سر توپ در لالیگا

بازیکنان مطرح اسپانیایی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند

31. گایزکا مندیتا: کاپیتان باشگاه والنسیا در دوران رویایی این تیم، قهرمانی در لیگ را تجربه نکرد. او قهرمانی در کوپا دل ری و سوپرجام اسپانیا را تجربه کرد و دو بار نیز نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. در سال 2002 والنسیا پس از جدایی مندیتا قهرمان لیگ شد، تا کاپیتان بزرگ این تیم آن را نبیند. او در لاتزیو و بارسلونا نیز توفیقی نیافت و به میدلزبرو پیوست و یک لیگ کاپ در این تیم کسب نمود.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم2003: جدال گایزکا مندیتا و لی بویر در لیگ برتر

32. مارکوس سنا: این هافبک برزیلی الاصل قهرمانی در لیگ برزیل را در کارنامه دارد، اما پس از حضور در فوتبال اسپانیا و تغییر تابعیت، قهرمانی لیگ را همراه با ویارئال کسب نکرد. او همراه با اسپانیا قهرمان یورو 2008 شد و یکی از مهره های فوق العاده اسپانیا در آن مسابقات بود.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم2008: تقابل مارکوس سنا و ژاوی در لالیگا

33. فرناندو تورس: شاید عجیب باشد بازیکنی که در تیم های اتلتیکو مادرید، لیورپول، چلسی و میلان عضویت داشته، قهرمانی لیگ را تجربه نکرده باشد. او قهرمان یورو، جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و جام حذفی انگلیس شد، دو بار در تیم منتخب فصل لیگ برتر قرار گرفت، نفر سوم توپ طلا در سال 2008 شد. او که 38 گل در 110 بازی ملی به ثمر رساند.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم2009: هت تریک فرناندو تورس با پیراهن لیورپول مقابل هال سیتی در لیگ برتر

34. خواکین سانچز: خواکین سانچز با وجود اینکه دومین رکورددار بازی در لالیگا است و دو فصل نیز در فیورنتینا بازی کرده، قهرمان لیگ نشده است. او در تیم منتخب جام جهانی 2002 قرار گرفت و همراه با بتیس و والنسیا قهرمان جام حذفی اسپانیا شد.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم2019: هت تریک خواکین سانچز مقابل بیلبائو

35. سانتی کازورلا: کازورلا بیشتر دوران فوتبالش را در ویارئال سپری کرد، هر چند سال های خوبی در مالاگا و آرسنال داشت و دیگر بازیکن مطرحی است که فاتح لیگ نشده است. او دو بار قهرمان یورو شده و دو بار نیز جام حذفی انگلیس را کسب کرده است.

50 بازیکن مطرحی که هرگز فاتح لیگ های داخلی اروپا نشده اند / قسمت دوم2020: خداحافظی سانتی کازورلا از ویارئال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج