مستندات یاوران انقلاب در خراسان جنوبی در دست تهیه است


مستندات یاوران انقلاب در خراسان جنوبی در دست تهیه است

بیرجند - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مستندات فاخر مربوط به یاوران انقلاب (قبل و بعد از انقلاب) که در استان نقش آفرینی کرده‌اند در قالب تصویری و مکتوب در دست تهیه است.

حجت‌الاسلام احمد ملایی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: تاکنون خاطرات ۹ نفر از پیشکسوتان و نقش آفرینان انقلابی در استان ثبت و ضبط شده است.

وی با اشاره به وظایف و اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: حضور منسجم و پر شور مردم در مراسم و مناسبت‌های گوناگون ۴۰ سال گذشته نشان از هماهنگی قوی و موثر این شورا برای فراهم کردن زمینه حضور آگاهانه و بی‌نظیر مردم است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فرموده امام راحل که «با هماهنگی و نظم در تبلیغات تمام دسیسه‌های دشمن خنثی می‌شود» اظهار داشت: انقلاب عظیمی در سال ۵۷ به وسیله مردم به پیروزی رسید که گفتمان بزرگی نیز در بخش‌های فرهنگی، سیاسی، دینی و نظام مردم سالار دینی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با آرمان‌های بسیار بلند و جهانی به پیروزی رسید لذا یکی از ماهیت این انقلاب ترویج و تبلیغ آرمان‌ها و اهداف آن است.

حجت‌الاسلام ملایی عنوان کرد: به همان اندازه که آرمان و اهداف این انقلاب بزرگ بود به همان میزان نیز دشمنان بزرگی داشته و دارد که سعی در تخریب و تضعیف آن دارند.

وی یادآور شد: این انقلاب مردمی بایستی از آرمان‌های خود دفاع کند، ارزش‌ها را ترویج دهد و از همه ظرفیت‌ها برای تبلیغ هماهنگ در مقابل دشمن استفاده کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین اهداف تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن است.

وی افزود: همچنین سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، نظارت و راهبری در برگزاری مراسم ملی، سیاسی و انقلابی نیز از دیگر وظایف اصلی این نهاد است.

حجت الاسلام ملایی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقاط عطف، برجستگی یا قله‌های زیادی با فراخوان مردم خلق کرده است تصریح کرد: هرچند برگزاری تمامی مراسم‌ها و مناسبات برای انقلاب و مسلمانان جهان مهم است اما در برخی توطئه‌های دشمن بعد از برنامه‌ریزی زیادی که بعد از ماه‌ها یا سال‌ها داشته است خنثی می‌شود.

وی بیان کرد: در چنین مواقعی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به تعبیر رهبری با لحظه شناسی و به سرعت فراخوان داده و مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند را به صحنه آورده است و از این طریق توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن نقش برآب شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه نقطه عطف این نهاد همیشه حضور مردم در صحنه‌ها و خلق حماسه‌ها بوده است عنوان کرد: مردمی بودن این نهاد آن را با سایر دستگاه‌ها یا نهادها متمایز کرده است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی‌ها و مراسمات بدون مردم تشکیل نمی‌شود یادآور شد: ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بطور مستقیم و در مجموع هزاران نفر در اجرای راهپیمایی‌ها همکاری دارند که همه جنبه مردمی دارد.

حجت الاسلام ملایی گفت: یکی دیگر از شاخصه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فراجناحی بودن آن است این موضوع سبب شده مردم از همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها در مناسبت‌ها حضور داشته باشند.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون مراسم و مناسبت‌های متعددی از جمله مراسم شهدای ۱۷ شهریور، ۱۳ آبان، راهپیمایی حمایت از اقتدار کشور، راهپیمایی ۹ دی، راهپیمایی و مراسمات مربوط به سردار سلیمانی، مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام(ره)، برنامه‌های دهه فجر، راهپیمایی اربعین حاج قاسم سلیمانی و سایر برگزار شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب شورا بعد از همه‌گیری شیوع کرونا تغییر روش برگزاری مراسم و مناسبت‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم اصل اساسی همه امور است اظهار داشت: حال که شیوع بیماری کرونا سلامت مردم را تهدید می‌کند اکثر برنامه‌ها و مناسب به صورت مجازی یا به روش‌های دیگر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ملایی ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و وضعیت کنونی کشور تا اطلاع ثانوی بر اساس تشخیص و تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونا، مراسم و مناسبت‌های پیش رو به نحو شایسته برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید