از شیوه‌نامه فعالیت مساجد تا استمرار کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها در دهه امامت و ولایت


از شیوه‌نامه فعالیت مساجد تا  استمرار کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها در دهه امامت و ولایت

ابلاغ شیوه‌نامه‌‌ی برنامه‌های دهه‌ی امامت و ولایت به مساجد، اجرای پویش «#سفره‌های علوی» توسط مسجدی‌ها و استمرار کمک‌های مومنانه اهالی مساجد در دهه امامت و ولایت ازجمله اخبار حوزه مسجد در 11 مردادماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار این حوزه در یازدهمین روز از مرداد ماه ۹۹:

ابلاغ شیوه‌نامه‌‌ی برنامه‌های دهه‌ی امامت و ولایت به مساجد/ برگزاری جشن‌های غدیر در سه محور

از شیوه‌نامه فعالیت مساجد تا  استمرار کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها در دهه امامت و ولایت

حجت الاسلام «حجت اله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از ابلاغ شیوه‌نامه‌ی اجرایی به مساجد برای برگزاری جشن های دهه‌ امامت و ولایت خبر داد و اظهار کرد: این شیوه‌نامه در محورهای سلامت، معیشت و معنویت تدوین گردیده و به مساجد برای اجرا ابلاغ شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به بسته‌ برنامه‌ای پیشنهادی در محور سلامت گفت: برگزاری جلسات توجیهی ویژهی علاقه‌مندان به مشارکت در برنامه های مربوط به محور سلامت، جلب مشارکت خیّرین، تهیه بسته‌های سلامت و توزیع بین خانوارهای نیازمند، تهیهی اقلام تبلیغاتی جهت اجرای پویش «من ماسک میزنم»، تولید پادکست از سخنان امام جماعت با موضوع لزوم مراعات دستورالعمل های بهداشتی و نشر در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، ضدّعفونی معابر و مکان های پرتردّد، از جمله‌ پیشنهادات ارائه شده در این محور است.

وی از برنامه ریزی جهت اجرای مطلوب (نهضت تعاون و احسان) به منظور اجرای گام سوّم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه خبر داد و گفت: در همین راستا تأکید شده است که در محور معیشت، جلب مشارکت مردمی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین خانوارهای نیازمند محلّه، جمع آوری کمک های نقدی جهت ذبح قربانی و یا تهیه گوشت و توزیع میان نیازمندان محلّه و منطقه، اجرای پویش«سفره های علوی» و ترویج فرهنگ اطعام غدیر و تهیه‌ پادکست از سخنان امام جماعت با موضوع خدمت رسانی و رسیدگی به محرومین در مساجد مورد توجّه قرار گیرد.

حجت الاسلام ذاکر به برنامه‌های پیشنهادی محور معنویت نیز اشاره کرد و گفت: آذین‌بندی و چراغانی مساجد، پخش خطبه‌خوانی غدیر در روز عید غدیر از بلندگوی مساجد با رعایت حقوق همسایگان، ترویج سنّت قرائت عقد اخوت بین مؤمنین، قرائت زیارت غدیریه امام هادی(ع) ، برگزاری مراسم قرائت دعای ندبه و جشن روز عید غدیر در صورت بازگشایی مساجد و حضور مؤمنین، تولید محتوا با موضوع معارف علوی و نشر در کانال یا گروه مسجد و سایر شبکه های اجتماعی و رسانه ها ازجمله این برنامه ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین گفت: به مساجد پیشنهاد شده است که در محلّات ایستگاه‌های نشاط علوی برپا نموده و اقدام به اجرای سرود و نغمات آیینی با موضوع غدیر در مکان های باز مناسب در محلّه کنند و پخش فرازهایی از خطبه غدیر، سرودها و پادکست های مذهبی، از بلندگوهای مساجد درساعت خاص با صدای مناسب به شرط عدم مزاحمت برای همسایگان مسجد واجرای نمایش خیابانی با موضوع غدیر در مکان های مناسب محلّه مورد توجه قرار گیرد.

اجرای پویش «#سفره‌های علوی» توسط مسجدی‌ها در آستانه عید غدیر

از شیوه‌نامه فعالیت مساجد تا  استمرار کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها در دهه امامت و ولایت

همزمان با دهه امامت و ولایت از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر پویش «سفره های علوی» با هدف تهیه و توزیع گوشت قربانی و اهدای سبد ارزاق در میان نیازمندان به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد راه اندازی شد.

این پویش که به منظور تهیه و توزیع گوشت قربانی و سبد ارزاق راه اندازی شده است در راستای گام سوم رزمایش مواسات و همدلی مومنانه اجرا می شود.

تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین خانوارهای نیازمند محلّه، جمع آوری کمک های نقدی جهت ذبح قربانی و یا تهیه‌ گوشت و توزیع میان نیازمندان محلّه و منطقه و ترویج فرهنگ اطعام غدیر و تهیه‌ پادکست از سخنان امام جماعت با موضوع خدمت رسانی و رسیدگی به محرومین در مساجد از محورهای دیگری است که در پویش مورد توجه قرار می گیرد.

استمرار کمک‌های مومنانه اهالی مسجد امام محمدباقر(ع) در دهه ولایت و امامت

از شیوه‌نامه فعالیت مساجد تا  استمرار کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها در دهه امامت و ولایت

حجت الاسلام «سید محمد حسینی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از توزیع 50 بسته سبد معیشتی به مناسبت دهه ولایت و امامت در میان خانواده های کم برخوردار خبر داد و اظهار کرد: این سبد معیشتی که ارزش هر بسته آن 250 هزار تومان است با کمک خیرین و نمازگزاران مسجد تهیه شده است.

امام جماعت مسجد امام محمدباقر(ع) (واقع در میدان المپیک شهرک صدرا) با اشاره به خدمت رسانی به محرومین و خانواده های کم برخوردار از شیوع ویروس کرونا، گفت: در دو مرحله سبد معیشتی میان نیازمندان توزیع شد که در مرحله اول 150 سبد کالا و در مرحله دوم 70 بسته سبد ارزاق میان محرومان توزیع شد.ضمن اینکه تولید و توزیع ماسک، گان و آبمیوه در بیمارستان های پیرامون مسجد نیز مورد توجه قرار گرفت.

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: فعالان مسجد امام محمد باقر(ع) دهکده المپیک، شهرک صدرا در حال تهیه و تولید ماسک برای ماه محرم هستند تا در برگزاری برنامه ها به منظور حفظ سلامت مردم و رعایت نکات بهداشتی در میان مردم توزیع شود.

وی از تدارک ویژه برنامه های فرهنگی و هنری از طریق کانال مجازی مسجد برای مخاطبان خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه ها از زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل آنکه امکان برگزاری برنامه های حضوری فراهم نیست، در حال اجرا است.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تهدید کرونا را به فرصت جهش تولید تبدیل کردند

از شیوه‌نامه فعالیت مساجد تا  استمرار کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها در دهه امامت و ولایت

حجت الاسلام «یاسر غلامی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جهش تولید را حلقه بعدی در زنجیره اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی با تمام مولفه ها و عناصرش اجرایی شوند حتما شاهد عبور از وضعیت معیشتی نامساعد فعلی خواهیم بود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه نقش مساجد در گفتمان سازی جهش تولید و اجرایی کردن این رویکرد را بی نظیر دانست و گفت: مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا بار دیگر ظرفیت خود در این عرصه را نمایان ساختند همانطور که در ایجاد کارآفرینی برای بسیاری از اقشار کم درآمد به ویژه زنان سرپرست خانوار موفق بوده اند.

وی در ادامه به نقش بسیج مساجد در همراهی حداکثری مردم با اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: هر کسی که دلش برای نظام جمهوری اسلامی و کشور می تپد و به فکر رشد و تعالی مردم است، بسیجی است که مسئولان با ایمان به این حقیقت بیش از گذشته از ظرفیت عظیم نیروهای بسیجی به ویژه در مساجد برای رونق تولید استفاده کنند.

غلامی در ادامه، کانون های فرهنگی هنری را نهادی بسیار موثر در پیشبرد اهداف مساجد و جذب نسل جوان، دانست و اظهار کرد: این کانون ها در زمینه جهش تولید نیز به ویژه در دوره شیوع ویروس کرونا عالی بوده اند و توانستند محوریت مساجد را در این حوزه نیز تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از کانون های فرهنگی هنری در تولید ماسک، دستکش و گان و توزیع سبد غذایی میان نیازمندان فعال بودند و اکنون نیز در پی توصیه مجدد مقام معظم رهبری درباره استمرار کمک مومنانه، دوباره فعال شده اند و در قالب طرح ملی راهکار، اقدام به جمع آوری بسته های ارزاق و بهداشتی کرده اند.

برنامه‌های دهه امامت و ولایت در مسجد فائق

از شیوه‌نامه فعالیت مساجد تا  استمرار کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها در دهه امامت و ولایت

به مناسبت بزرگداشت دهه امامت و ولایت، جشن های عید غدیر خم در مسجد فائق از ۱۳ تا ۱۷ مرداد ماه برگزار می شود.

سخنرانان بزرگداشت ایام عید غدیر خم در مسجد فائق حجج اسلام شریعت زاده، علی سرلک، دکتر رفیعی، علی سعیدیان، میثم علی پناه هستند که در تاریخ یاد شده بعد از نماز مغرب و عشا با رعایت پروتکل های بهداشتی به اجرای برنامه می پردازند.

مسجد فائق یکی از مساجد فعال در خیابان ایران، خیابان 17 شهریور تهران است که برنامه های فرهنگی این مسجد در سطح کشور همواره پیشرو بوده و تمام تلاش دست اندرکاران آن انجام فعالیت های تربیتی، فراغتی ویژه کودکان و نوجوانان به صورت کیفی است. همچنین سالیان سال است که تمام تلاش و هم وغم مسئولین این مسجد رونق مسجد فائق با حضور جوانان و تربیت نیروهای متعهد است همین موجب شده است که این مسجد به عنوان یکی از مساجد فعال تهران شناخته شود.

مسجد فائق با طرح‌هایی جالب توجه، اقدامات تربیتی و پرورشی خود را برای دختران و پسران سنین ۲سال تا پیش از دانشگاه و حوزه اجرا می‌کند و در این راستا تاکنون گام‌های بلندی برداشته است. راه‌اندازی اولین رستوران بازی‌های فکری با هدف تقویت اندیشه دینی و خلاقیت دانش‌آموزان یکی از رویکردها و طرح های این مسجد به منظور تامین خوراک فکری و نیز فعال کردن خلاقیت اهالی مسجد است.

یادآور می شود، مسجد فائق در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان فیاض بخش واقع شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت