71 هزار مترمربع از اراضی پردیس آزادسازی شد


71 هزار مترمربع از اراضی پردیس آزادسازی شد

تهران- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: 32 مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب و 71 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی روستاهای گلخندان، کردنبرد، طاهرآباد و زردستان از توابع شهربومهن آزادسازی شد.

محمد قریشی روز شنبه با استناد به قانون حفظ کاربری ارضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اظهارداشت: با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب، نماینده بخشداری و نماینده فرمانده نیروی انتظامی، سایر عوامل اجرایی و انتظامی شهرستان پردیس ۳۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل دیوارکشی، بنا، محوطه سازی، فنس، استخر و سایر مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز روز گذشته تخریب شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی با تاکید بر حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان در عرصه امنیت غذایی، عنوان کرد: اجرای بخشنامه‌ها و مقررات با اولویت حمایت از بخش کشاورزی منطقه ادامه دارد و در این راستا از کشاورزان و تولیدکنندگان عرصه امنیت غذایی کشور و شهرستان با اجرای قوانین حمایت می کنیم.

قریشی گفت: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع بوده و طبق قانون با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی و باغی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد:تغییر کاربری اراضی کشاورزی یک تهدید بزرگ برای شهرستان، کشاورزان و توسعه کشاورزی است که کشاورزی را به چالش کشیده است.

وی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در مورد ساخت و ساز غیر مجاز، خاطر نشان کرد: شهروندان ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی را به مدیریت اراضی به سامانه تلفنی ۱۳۱ اطلاع بدهندتا در اسرع وقت رسیدگی شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس