تلفات برق در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری است


تلفات برق در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری است

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه تلفات برق در استان یک چهارم میانگین کشوری است، گفت: هم‌اکنون تلفات توان (هدررفت انرژی برق) در کشور 10.2 درصد و برای این خطه 8.5 درصد است.

علیرضا صبوری روز شنبه در بازدید نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم از این شرکت با بیان اینکه ۳۷۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد، اظهار داشت: امسال هدف گذاری برای تلفات برق در استان ۷.۸ درصد است.

وی در ادامه اظهار داشت: میانگین زمان خاموشی در کشور ۵۳۰ دقیقه به ازای هر مشترک است که این میزان در استان ۱۳۷ دقیقه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار داشت: هم اکنون مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان می تواند اطلاعات وضعیت شبکه برق را به طور آنلاین نظارت کند و از راه دور نیز می تواند شبکه توزیع برق را در اقصی نقاط استان کنترل کند.

صبوری همچنین به تعویض چهار هزار و ۶۹۸ کیلومتر شبکه سیمی و تبدیل آن به کابل خودنگهدار و کاهش خاموشی ها تا ابتدای فصل تابستان در استان اشاره کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی شکل گیری شرکت های دانش بنیان برای همکاری در رفع چالش های موجود، حفظ نیروهای انسانی، توسعه استفاده از انرژی های تجدید پذیر تاکید کرد.

محمد وحیدی گفت: شاخص دسترسی به برق، مهم ترین مولفه ارزیابی تولید دنیاست و اگر قابلیت رقابت بین المللی داشته باشد، مقدمه توسعه آن کشور فراهم می شود.

وی اظهار داشت: داعیه خودکفایی این صنعت بزرگ در کشور تاکنون به ثمر نشسته و کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است.

وی همچنین به بهره‌مندی خانواده های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در استفاده از پنل های خورشیدی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان وجود دارد که می توان اعلام کرد هر خانواده ای که فرزند بیکار دارد می تواند با هماهنگی با بانک های عامل تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی دریافت و پنل های خورشیدی را کسب کند.

هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از نیروی برق برخوردار هستند.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی و سیمان بجنورد، ریخته گری اسفراین و آلومینای جاجرم، مصرف برق خراسان شمالی به ۴۰۰ مگاوات در روز می رسد.

شرکت برق خراسان شمالی ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک دارد که ۸۴ درصد مشترکان در بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟