150 هکتار جنگل‌کاری در استان قزوین انجام می‌شود


150 هکتار جنگل‌کاری در استان قزوین انجام می‌شود

قزوین - ایرنا - 150 هکتار جنگل کاری سال جاری در استان قزوین انجام می‌شود که عمده آن مربوط به زون‌های جنگلی طارم سفلی خواهد بود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه مربوط به اجرای این طرح گه با هدف تقویت پوشش گیاهی و توسعه اراضی جنگلی انجام خواهد شد، از محل اعتبارات صیانت از جنگل ها تامین می‌شود.

محرم رضایی زاده با بیان اینکه اعتبارات مربوط به حوزه جنگل کاری و صیانت از این بخش منابع طبیعی بسیار اندک و ناچیز است، افزود: با توجه به این موضوع، مشارکت مردم در حفظ و نگهداری و توسعه اراضی جنگلی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به در نظر گرفتن ۳۰۸ میلیون تومان از محل اعتبارات صیانت از جنگل ها برای جنگل کاری در استان، اظهار داشت: افزایش قیمت نهال و بذر و نیروی کار اجرای طرح های توسعه جنگل را دشوار کرده است، به عنوان نمونه قیمت یک اصله نهال ارس ۲ سال قبل حدود ۱۰ هزار تومان بود در حالی که این رقم اکنون به ۴۵ هزار تومان رسیده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: با توجه به اینکه کشت بذر به جای نهال نتیجه بهتری می دهد، تلاش داریم تا بیشتر از بذر استفاده کنیم و همچنین برای بهره گیری از نزولات جوی اجرای طرح های توسعه جنگل و کشت بذور و نهال را نیز از بهمن ماه و اسفند ماه به آبان و آذر ماه منتقل کرده ایم.

این مسوول گفت: با توجه به محدودیت های مالی و تنگناهای اقتصادی در حال حاضر بهترین کار حفاظت از منابع جنگلی موجود است.

استان قزوین دارای ۲۸ هزار و ۱۵۰ جنگل و همچنین ۱۰ ذخیره گاه جنگلی به میزان ۶۸۴ هکتار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن