فراری 68 اسب بخار بیشتر از مرسدس داشت


فرمول یک ایران – مدیر تیم فرمول یک مرسدس، توتو ولف اخیرا اظهار داشت که موتور فراری در فصل 2019 نسبت به موتور آنها در برخی مسابقات “68 اسب بخار” برتری داشته که عدد قابل توجهی است. گرچه مرسدس توانست فصل 2019 را با قوی‌ترین ماشین بین سه تیم برتر به تعطیلات میان فصل در تابستان برساند اما پس از آن این اسکودریا فراری بود که در چند مسابقه بعد از تعطیلات...

فرمول یک ایران – مدیر تیم فرمول یک مرسدس، توتو ولف اخیرا اظهار داشت که موتور فراری در فصل ۲۰۱۹ نسبت به موتور آنها در برخی مسابقات “68 اسب بخار” برتری داشته که عدد قابل توجهی است.

گرچه مرسدس توانست فصل ۲۰۱۹ را با قوی‌ترین ماشین بین سه تیم برتر به تعطیلات میان فصل در تابستان برساند اما پس از آن این اسکودریا فراری بود که در چند مسابقه بعد از تعطیلات تابستانی توانست قدرت خود را به رخ بکشد.

تیم فرمول یک فراری با ماشین SF90 خود موفق به کسب پیروزی در پیست های قدرتی مونزا و اسپا شد، اما در ادامه با توجه به اصلاحات فنی جدید که توسط فیا اعمال شد این عملکرد تیم ایتالیایی نیز تحت تأثیر قرار گرفت و آنها در حوزه موتور عقب نشینی واضحی داشتند. تا امروز جزئیات توافق محرمانه بین فراری و فیا درباره تحقیقات انجام شده فیا درباره موتور آنها در فصل ۲۰۱۹ بصورت عمومی منتشر نشده است. تفاوت فاحش فراری و نزدیکترین رقیب آنها در مستقیمی ها در فصل قبل یعنی مرسدس بسیار واضح بود. ولف در این باره توضیحاتی داده:

من نمی‌دانم بقیه ضعف و قوت هایشان را در چه چیزهایی می‌بینند. من فقط می‌توانم درباره خودمان قضاوت کنم. ما توسط فراری در حوزه موتور در سال قبل خیلی به چالش کشیده شدیم و به همین خاطر برای تقویت عملکردمان به مسیرهای جدیدی قدم گذاشتیم.

همکاری بین کارخانه های ما در بریکسورث و برکلی خیلی قوی بود. این دو دپارتمان واقعا در کنار هم کار کردند و به وضوع توانستند تا برای پوشش ضعف در حوزه قدرت موتور، آیرودینامیک را بهبود ببخشند. در سمت دیگر، نسبت داونفورس به مقاومت هوا در خودروی حال حاضر ما (W11) خیلی خوب و متعادل است.

ما در تقریبا همه پیچ ها چسبندگی زیادی داریم، اما هنوز در پیچ های کم سرعت، اندکی نقاط ضعف مشاهده می‌کنیم. در بعضی مسابقات سال قبل ما می‌دیدیم که بیش از ۵۰ کیلووات در قدرت تفاوت داریم (۶۸ اسب بخار). برای ما این وظیفه بوجود آمد: واقعا چقدر قدرت می‌توانیم استخراج کنیم؟

تنها جایی که شما می‌توانید قدرت را پیدا کنید موتور احتراق داخلی است. همه ی حوزه های دیگر محدود هستند. ما زیر هر سنگی که پیدا می‌کردیم را می‌گشتیم. نه برای چند اسب بخار، بلکه بیشتر.

فراری 68 اسب بخار بیشتر از مرسدس داشتفراری 68 اسب بخار بیشتر از مرسدس داشت

تیم فراری – گرندپری کانادا 2019

در حال حاضر مرسدس درگیر یک جدال است که تیم های رنو و ریسینگ پوینت هم درگیر آن هستند. ماشین امسال ریسینگ پوینت یعنی RP20 بسیار شبیه به ماشین سال قبل مرسدس یعنی W10 است، و رنو دو شکایت را علیه ریسینگ پوینت مربوط به داکت های ترمز آنها تسلیم فیا کرده است. آنها ادعا کردند که ریسینگ پوینت از مرسدس طرح داکت ترمز سال قبل آنها را دریافت کرده که غیر قانونی است.

ریسینگ پوینت بارها ادعای رنو را رد کرده و ولف نیز بر این باور است که این تیم باید توسط دیگر تیم ها به عنوان یک الگو برای آینده دیده بشود، با تشکر از “مهندسی معکوس مبتکرانه” آنها. او توضیح داد:

به نظر من، این مهندسی معکوس مبتکرانه است. شما باید یک بالانس خوب در هنگام انجام دادن آن پیدا کنید. از سمتی دیگر شما باید به تیم های کوچک اجازه بدهیم تا رقابتی باشند.

ما این را با در اختیار گذاشتن یک تونل باد و سخت افزارهایی مانند موتور، گیربکس و سیستم تعلیق برای ریسینگ پوینت، انجام دادیم.ما باید به این حقیقت احترام بگذاریم که همه تیم های بزرگ یا این همکاری ها را ندارند یا امکان انجام آن را ندارند. برای ما این یک مدل کسب و کار است.

ما از طریق آنها پول خوبی کسب می‌کنیم. پس این یک موقعیت برد-برد است. اما تیم هایی مثل رنو و مک‌لارن هستند که هنوز به چنین اتحاد هایی نرسیده اند. ممکن است به آنها این حس را بدهد که ممکن است عقب بیفتند چون ریسینگ پوینت راه غیر متعارفی را انتخاب کرده یعنی کپی کردن یک ماشین دیگر.

مهندسان به جای آنکه منتظر بمانند تا ماشین خودشان را از نو طراحی کنند، آنها یک مرسدس را دوباره طراحی کردند. این مشکل خیلی از تیم های کوچک است، از جمله آنهایی که به تیم های بزرگتر دسترسی دارند. آنها همیشه می‌خواهند همه چیز را خودشان انجام دهند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...