واکنش غیرحرفه‌ای گل محمدی به دعوت نمایشی باشگاه پرسپولیس +عکس


یحیی گل محمدی در واکنش به دعوت از دو سرمربی کروات و آرژانتینی قبلی پرسپولیس به جشن قهرمانی یک موضع احساسی گرفت که قابل نقد است.

سرویس ورزش مشرق – هنوز چند روزی از قهرمانی چهارم سرخپوشان پایتخت نگذشته که اغلب رسانه ها از اختلاف پنهان و در حال عیان شدن یحیی گل محمدی با رسول پناه و مدیریت پرسپولیس خبر می دهند.

دعوت به اذعان همه، نمایشیِ باشگاه پرسپولیس از کالدرون و برانکو دو مربی سابق این تیم برای شرکت در جشن قهرمانی که قرار است ۱۷ مرداد و پس از دیدار با ذوب آهن انجام شود، منتقدان زیادی از جمله سرمربی تیم را به همراه داشت. گل محمدی ساعاتی پس از این خبر با انتشار یک استوری این کار مدیریت باشگاه را به باد انتقاد گرفت و خواستار پرداخت مطالبات باشگاه و بدهی به این مربیان شد. بازیکنان این تیم نیز به حمایت از گل‌محمدی پرداختند.

بیشتر بخوانید:

دعوت شائبه برانگیز پرسپولیس از برانکو برای جشن قهرمانی

واکنش غیرحرفه‌ای گل محمدی به دعوت نمایشی باشگاه پرسپولیس +عکس

هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس هم با این نظر یحیی گل محمدی موافق هستند و اعتقاد دارند در شرایطی که باشگاه برای پرداخت طلب یک میلیون و پنجاه و پنج هزار یورویی برانکو تا ۱۶ مرداد یعنی یکروز قبل از دیدار با ذوب آهن زمان دارند و در صورت پرداخت نکردن این بدهی با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و یا حتی کسر امتیاز روبرو خواهند شد، دعوت از برانکو و کالدرون بیشتر جنبه نمایشی دارد.

البته که مالیات قرارداد برانکو سد بسیار محکمی برای بازگشت وی به ایران است و پرسپولیسی‌ها اگر به واقع می‌خواهند این میهمان ویژه در جشن قهرمانی‌شان شرکت کند ابتدا باید حدود ۸ میلیارد تومان بپردازند تا مرد کروات بتواند پای خود را داخل خاک ایران بگذارد.

شاید ندادن پول بشار رسن و دلخوری این بازیکن هم یکی از دلایل ناراحتی یحیی و بازیکنان باشد.

تکلیف مدیریت باشگاه پرسپولیس مشخص است و با کسب قهرمانی چهارم هم نمی توان منکر اقدامات اشتباه آن ها و مدیران قبلی شد. هیئت مدیره پرسپولیس مدتهاست با ۳ عضو هیئت مدیره که هم نظر هم نیستند و با حضور سرپرست اداره می شود و معلوم نیست وزارت ورزش چه زمانی قصد ترمیم و تعیین تکلیف مدیریت این باشگاه را دارد.

اما این ناراحتی گل محمدی که تا کنون با سکوت شائبه برانگیز مدیریت باشگاه مواجه شده، یک طرف قضیه است و می توان به این حرکت احساسی گل محمدی هم ایراداتی وارد کرد.

واکنش غیرحرفه‌ای گل محمدی به دعوت نمایشی باشگاه پرسپولیس +عکس

یحیی گل محمدی در شرایطی قید شهرخودور را زد که تیمش در شرایط خوبی بسر می برد و در مشهد به توانایی اش در تیمداری قسم می خوردند. اینکه او ریسک بزرگی کرد تا تیم پرمهره و البته متمول شهرمشهد را رها کند و راهی تیمی شود که همواره در ۳ فصل گذشته در اوج بوده را نمی توان انکار کرد. اقدامی که کمتر کسی پذیرایش می شود.

گل محمدی در مشهد تیمی که خودش بسته و با آن نتایج خوبی هم گرفته بود را رها کرد تا برسر تیمی بایستد که نه یارگیری اش را خودش کرده بود و نه تمرینات تاکتیکی اش را با آن انجام داده بود. پرسپولیسی که خیلی ها از جمله خود بازیکنان (جدا از خیل چند ده میلیونی هوادارانش) توقع داشتند پس از کسب سه عنوان قهرمانی پوکر کرده و چهارمین عنوان را هم بدست بیاورد.

یحیی ایستاد و با کمک هایی که در این تیم داشت کاری کرد کارستان. او با تکیه بر تجربیاتی که طی این سالها در تیم های لیگ دسته یکی و لیگ برتری بدست آورده بود اشتباهات دفعه قبل در پرسپولیس را تکرار نکرد و در ۱۰ بازی ۹ برد و یک تساوی بدست آورد تا ضمن شکستن رکوردهای تازه در ۴ هفته مانده به پایان لیگ برتر عنوان ششمین قهرمانی لیگ برتر و چهارمین قهرمانی متوالی را از آن پرسپولیس کند.

عنوانی که کمتر کسی توقع آن را داشت و با خوشحالی زایدالوصف طرفداران پرسپولیس همراه شد ولی در اوج این شادی ها یک موضوع کام بازیکنان و حتی طرفداران این تیم را تلخ کرد!

طرفدار پروپاقرص فوتبال می داند در فوتبال نیمه دولتی ایران، پرسپولیس و استقلال همواره با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده اند و این موضوع پیش از این در دوران برانکو هم بود. اینکه حتی یک فصل کامل پولی به اعضای تیم سرمربی خارجی اش پرداخت نشد ولی کسی دم نزد و در نهایت با کسب عنوان قهرمانی باشگاه، حامیان مالی و وزارت ورزش را وادار به پرداخت معوقات کردند.

واکنش غیرحرفه‌ای گل محمدی به دعوت نمایشی باشگاه پرسپولیس +عکس

مشابه این موضوع در دوران تابستان سال ۱۳۹۸ و پس از حضور گابریل کالدرون هم تکرار شد و مقطع طولانی مربی آرژانتینی بدون دریافت یک دلار برای پرسپولیس کار کرد و تیمش را به صدر جدول هم رساند اما دم نزد و تنها در یکی دو مورد به شکل محترمانه از باشگاه درخواست کرد به موضوع مالی توجه کند و البته باز هم بازیکنان و وضعیت روحی آنها را بهانه این حرفها قرار داد ولی یحیی گل محمدی رفتاری متفاوت داشت!

او که چندی قبل در صحبت با یکی از رسانه های پرمخاطب نسبت به مسایل و مشکلات مالی معترض شده بود حتی به شکل تلویحی باشگاه را تهدید به استعفا کرد! تهدیدی که موجب شد تا بازیکنان و هواداران تیم را متعجب شوند. از بازیکن جام جهانی رفته ای که در کارنامه اش کاپیتانی تیم ملی و پرسپولیس را دارد و در کسوت سرمربیگری همراه با ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا تا مراحل بالا را داشته توقع نمی رفت به این سرعت نسبت به موضوعی که تقریبا همه تیم ها با آن دست به گربیان هستند واکنش نشان بدهد.

گل محمدی که باید با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت کند چطور می خواهد با ضعف نشان دادن مقابل مشکلات مادی بازیکنانش را در مواجهه با اتفاقات مشابه بعدی مدیریت کند؟ قطعا بازیکنان با نگاه به کادر فنی (بخوانید بزرگترهای تیم) در مواجهه با مشکلات از خود واکنش نشان می دهند و با تهدید به استعفا و جدایی از پرسپولیس، فردا که یحیی بخواهد با همین نفرات برای تمدید قرارداد صحبت کند چطور می خواهد از آنها توقع کاهش دستمزد یا کسر مطالبات قبلی شان را بکند؟

یحی که حالا به بالاترین سطح از محبوبیت نزد هواداران پرسپولیس رسیده باید مراقب باشد تا با این واکنش های احساسی خودش و تیم را دچار مسائل حاشیه ای نکند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حاشیه های ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران