آغاز رقابت 18 هزار داوطلب آزمون دکتری وزارت بهداشت از امروز


آغاز رقابت 18 هزار داوطلب آزمون دکتری وزارت بهداشت از امروز

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: 18 هزار و 241 داوطلب به مدت سه روز در آزمون دکتری وزارت بهداشت به رقابت می پردازند و امسال برای سلامت داوطلبان محل برگزاری آزمون سه برابر شده است.

آغاز رقابت 18 هزار داوطلب آزمون دکتری وزارت بهداشت از امروز

سید سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت اظهار کرد: آزمون دکتری وزارت بهداشت از امروز به مدت سه روز در تمام دانشگاه های علوم پزشکی مجری برگزار خواهد شد.

او به آمار داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: به طور کلی تعداد ۱۸ هزار و ۲۴۱ داوطلب در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کردند که تعداد ۴ هزار و ۵۷ داوطلب در صبح روز جمعه،۴ هزار و ۲۱۳ داوطلب عصر روز جمعه، ۴ هزار و ۲۰۵ داوطلب در صبح روز شنبه، ۴ هزار و ۶۲۷ داوطلب در عصر روز شنبه و در نهایت یک هزار و ۱۳۹ داوطلب نیز صبح روز یکشنبه برگزار می شود.

هاشمی نظری گفت: بر اساس اعلام حوزه‌های مختلف امتحانی در هیچ یک از محل‌های آزمون تاخیری در برگزاری آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید

نمره ۱۵ به اجرای شیوه‌نامه بهداشتی در آزمون دکتری

۱۷۶ داوطلب آزمون دکتری وزارت بهداشت به کرونا مبتلا هستند

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: همان گونه که مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور علام کرده، ۱۷۶ داوطلب آزمون دکتری وزارت بهداشت به کرونا مبتلا هستند و افرادی که قبلا در فرم خوداظهاری ابتلای خود به کرونا را اعلامکرده‌اند، در محل جداگانه‌ای آزمون خواهند داد.

هاشمی نظری گفت: مهلت تمدید شده دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری دانشگاه های علوم پزشکی ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه ۹ مرداد ماه جاری به پایان رسید بر این اساس بیش از ۱۸ هزار داوطب، کارت ورود به جلسه را دریافت و فرم خوداظهاری را تکمیل کردند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی بیان کرد: همچنین اسامی داوطلبان مبتلا، قبل از آزمون از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی به دانشگاه‌های مربوطه اعلام شده و دانشگاه‌ها موظف شده اند پس از برقراری تماس با داوطلب مورد نظر، محل آزمون وی را یک روز قبل از برگزاری به داوطلب اعلام کنند تا هماهنگی‌های لازم جهت شرکت داوطلب در آزمون و ایجاد محیط ایمن برای سایر داوطلبان انجام شود.

هاشمی نظری گفت: بر اساس آخرین تصمیمات اعمال شده، آزمون دکتری سال ۹۹ وزارت بهداشت در تاریخ‌های ۱۰ تا ۱۲ مردادماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می شود.

افزایش سه برابری محل برگزاری آزمون های دکتری وزارت بهداشت

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی روز گذشته از رشد سه برابری محل برگزاری آزمون های دکتری وزارت بهداشت خبر داد و گفت: به منظور حفظ سلامت داوطلبان، تعداد محل های آزمون را نسبت به سال گذشته ٣٠٠ درصد یا سه برابر افزایش دادیم.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: همکاران ما در تمام دانشگاه های مجری برگزاری آزمون، تمام تلاش خود را به کار گرفتند که با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی، فضای ایمنی را برای برگزاری آزمون برای داوطلبان عزیز فراهم کنند تا داوطلبان بدون دغدغه و نگرانی، صرفا بر روی انجام آزمون متمرکز شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول