نمازجمعه در گام دوم انقلاب در جهت وحدت دنیای اسلام قدم برمی دارد


نمازجمعه در گام دوم انقلاب در جهت وحدت دنیای اسلام قدم برمی دارد

بندرعباس - ایرنا-امام جمعه بستک گفت: نمازجمعه در گام دوم انقلاب در جهت وحدت دنیای اسلام با محوریت ولی فقیه زمان و در واقع به سوی خودسازی، جامعه سازی وتمدن سازی گام برمی دارد.

حجت الاسلام یونس قائدی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا با تبریک عید قربان افزود: نمازجمعه در طراز انقلاب اسلامی تنها پایگاه امیدبخش به جوانان در مقابل هجمه های سنگین شبهات در این مقطع خاص از زمان است.
وی بیان داشت: نماز جمعه خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بوده و هست و همچنین ابن نماز عبادی سیاسی که هرجمعه مومنان را گردهم می آورد، تربیونی است که در راستای حل و فصل مشکلات مردم و معضلات جامعه تلاش می‌کند.
قائدی در خصوص جایگاه نماز جمعه گفت: نخستین اقدام پیامبراکرم(ص) بعد از هجرت به مدینه اقامه نمازجمعه بود، نمازی که فرمان ترک داد و ستد را به همراه دارد و در روایت ها هم وزن و هم طراز حچ به حساب می آید.
وی همچنین به اهمیت روز جمعه اشاره و ابرازداشت: در اسلام در میان روزهای هفته، روز جمعه از اهمیت خاصی برخوردار است و در روایت متعددی نیز به آن اشاره شده است.
امام جمعه بستک با اشاره به اینکه روز جمعه، به عنوان عید مسلمانان محسوب می‌شود، گفت: پیامبر اکرم(ص) در این روز به کمک به محرومان و فقیران و پرداخت صدقه و انفاق تاکید کرده است.
وی در پایان به مردم توصیه کرد مساله ویروس کرونا را جدی بگیرند و اصول بهزیستی را بیش از پیش رعایت کنند و از مسوولان نیز خواست هرچه سریع‌تر این گرانی های افسار گسیخته اخیر که خطرش کمتر از کرونا نیست، را مهار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس