معاون هماهنگ کننده سپاه قدس : مرحوم آیت اللهی فردی زاهد و پارسا بود


معاون هماهنگ کننده سپاه قدس : مرحوم آیت اللهی فردی زاهد و پارسا بود

یزد- ایرنا- معاون هماهنگ کننده سپاه قدس با تسلیت رحلت حجت‌الاسلام سید محمدجواد آیت اللهی امام جمعه موقت شهر یزد که سه شنبه این هفته بر اثر بیماری کرونا درگذشت، گفت: آن فقید سعید از چهره های درخشان در عرصه های علم و فقه و از چهره ها بنام و عالمی عامل ، زاهدی پارسا و خدمتگذار به اسلام و انقلاب بود.

در پیام سردار سرتیپ پاسدار محمد رضا فلاح زاده که نسخه ای از آن روز جمعه در اختیار خبرنگار ایرنا ، قرار گرفت، آمده است: رحلت این عالم ربانی را به حضرت ولی عصر (عج )، علمای اعلام و طلاب علوم دینی ، مردم و مسوولان یزد و بیت آیت الهی تسلیت می گویم .

مرحوم آیت اللهی ،۲۶ خرداد ۱۳۴۹ شمسی در شهر یزد متولد شد و از دوران کودکی از استعداد و حافظه ای قوی برخوردار بود و در ۶ سالگی بخش زیادی از قرآن را حفظ بود و از ۱۰ سالگی و در اوج انقلاب ایران با تحصیل نزد پدر به تحصبلات مقدماتی علوم دینی پرداخت و پس از مدتی وارد حوزه علمیه یزد شد و در مدرسه خان سکنی گزید.

مقدمات و بخشی از سطح را نزد استادانی چون محمد صمدی ، مرتضی میرزائی ،غلامرضا ریسمانیان ، محمد رحیمی ، میرزا حسن ابوترابی ، سید صدر الدین طباطبائی و شیخ محمود علومی فرا گرفت و در ۱۴ سالگی در حرم مطهر امام رضا (ع) به دست پدر بزرگوارشان به لباس سیادت روحانیت ملبس شد.

سپس برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد و سطح عالی را نزد آیات عظام اعتمادی ، محمدی ، دوز دوزانی، پایانی و موسوی تهرانی به پایان برد و در شرایطی که بیشتر از ۲۰ سال از عمرش نگذشته بود در حوزه درس خارج فقه و اصول بزرگانی چون آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، شیخ ابوالفضل خوانساری ، وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی و فاضل لنکرانی شرکت کرد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان