مدیرکل تعزیرات کرمان: کسبه از فروش فله‌ای کالاها خودداری کنند


مدیرکل تعزیرات کرمان: کسبه از فروش فله‌ای کالاها خودداری کنند

کرمان- ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه مسائل بهداشتی و بسته بندی کالاهایی همانند خشکبار در بازار مشتاق کرمان جدی گرفته نمی‌شود ، از کسبه بازار خواست بمنظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از فروش کالا به صورت فله‌ای بپرهیزند.

به گزارش ایرنا ، ارسلان امیری روز جمعه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: بازرسان گشت کووید ۱۹با کسبه ای که در فروش اجناس خود پروتکل های بهداشتی را راعایت نکنند به شدت برخورد خواهند کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه معابر باید برای رعایت فاصله اجتماعی آزاد باشد از شهرداری خواست با کسانی که در بازار در معابر عمومی ایجاد مزاحمت می کنند برخورد کرده تا مغازه داران به حریم عابران تجاوز نکنند و معابر برای رعایت فاصله اجتماعی آزاد باشد.

میری اضافه کرد: بازرسین ویژه کووید ۱۹ باید در صحنه حاضر شوند و وظیفه شان را به درستی عمل کنند نه اینکه تنها با تماس و عدم شناسایی موقعیت موج روانی ایجاد کنند.

پیشتر استاندار کرمان گفته بود که نظارت و بازرسی ها برای رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی تاکنون نتیجه مطلوب را نداشته و از این پس بازرسی ها با دقت و جدیت انجام شود و با واحدها و دستگاه های متخلف برخورد جدی خواهد شد و تعلل در نظارت پذیرفته نیست.

محمد جواد فدایی عصر پنجشنبه ضمن اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا عنوان کرده بود که یا نظارت ها کافی نیستند و یا اینکه نظارت ها موثر نبوده اند و ملاک را ما در این زمینه آمارها قرار داده ایم و اگر آمار کاهش داشت یعنی نظارت ها موثر بوده اند.
وی با بیان اینکه در استان کرمان علیرغم بازرسی و نظارت ها وضعیت خوب نشده و نسبت به روز های قبل آمار بیشتر شده است گفت: آمار مبتلایان حتی در کادر درمان افزایش یافته است که نیازمند اخطار کتبی و تذکر برای دستگاه ها و واحدهای نظارتی است و دستگاه هایی که کم کاری می کنند علاوه بر تذکر به وزارت خانه مربوطه نیز گزارش آن ها رد می شود.

به گفته مسئولان بهداشتی حدود یک ماه است که روند بستری ها و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا افزایشی شده است و روزانه حدود ۲۰۰ ایرانی جان خود را از دست می دهند، سوالی که در این زمینه به ذهن متبادر می شود این است که چرا دچار این وضعیت نامناسب شده ایم.

در کرمان نیز طی هفته گذشته نرخ مرگ و میرهای ناشی از کرونا روند صعودی به خود گرفته است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو