استاندار خراسان جنوبی: برنامه‌های محرومیت‌زدایی نهبندان اجرا شود


استاندار خراسان جنوبی: برنامه‌های محرومیت‌زدایی نهبندان اجرا شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های عمرانی تعریف شده در راستای محرومیت‌زدایی شهرستان نهبندان باید براساس برنامه زمان‌بندی آن به سرانجام برسد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان در دیدار با فرماندار شهرستان نهبندان افزود: تمام برنامه‌های تعریف شده در راستای محرومیت‌زدایی از این شهرستان باید با جدیت دنبال شود و در موعد مقرر به اتمام برسد.

وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان نهبندان، اظهار داشت: هدف اصلی از این سفر، تاکید بر رفع مشکلات این منطقه بوده لذا باید تمام هم و غم مدیران نیز بر رفع موانع موجود در راستای تاکیدات رهبری باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش عمده‌ای از این مشکلات با تدوین سند توسعه و همچنین اجرایی شدن تفاهم‌نامه منعقده با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت رفع می‌شود.

معتمدیان ادامه داد: موضوعات تفاهم‌نامه ستاد اجرایی و بنیاد برکت باید تا حصول نتیجه نهایی با جدیت پیگیری و دنبال شود.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که باید در اولویت برنامه‌های فرمانداری قرار گیرد، بحث پیگیری استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ به‌منظور آبرسانی به روستاهای شهرستان است.

وی یادآور شد: مدت زمان تعیین شده برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این فرصت (ماده ۵۶) باید مدنظر مدیران باشد.

وی به تعامل و همکاری بین مدیران تاکید کرد و افزود: همراهی و انسجام مدیران، بهترین راهکار برای پیش بردن سریع اهداف و برنامه‌ها است.

فرماندار نهبندان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اقدام، از اهتمام شهرستان و دستگاه‌های اجرایی در تکمیل پروژه‌ها در اسرع وقت قدردانی کرد.

مجید بیکی در تشریح برنامه‌های شهرستان عنوان کرد: مسکن روستایی، احداث باندهای دوم، تکمیل زیرساخت معادن، گازرسانی به روستاها از مهمترین پروژه‌های در حال اجرا در سطح شهرستان نهبندان است.

وی ادامه داد: در راستایی اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه بنیاد برکت نیز از ابتدای کار (مهر ۹۸) تاکنون ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای عملیاتی شدن ۷۰۰ طرح پرداخت شده است.

بیکی گفت: احداث مرکز قرنطینه، بازار دام، واردات دام سبک و سنگین، کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی و غیره از مواردی است که در تفاهم‌نامه دیده شده و در دست اجرا است.

نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس