فاصله‌گذاری اجتماعی باید محور آیین های عزاداری محرم باشد


فاصله‌گذاری اجتماعی باید محور آیین های عزاداری محرم باشد

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و ضوابط مقابله با کرونا باید محور آیین‌های عزاداری محرم باشد و این مهم در اولویت برنامه‌های محرم وصفر قرار گیرد.

آیت الله« قربانعلی دری نجف آبادی» روز جمعه در خطبه‌های عید سعید قربان در مصلی اراک افزود: شیوع ویروس کرونا به عنوان تهدید سلامت در اغلب کشورها مطرح است و تکلیف شهروندان این است که در برهه حساس کنی ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مکرر دست‌ها با مشارکت جویی بالا و احساس مسئولیت کمک‌های مومنانه را برای حمایت اقشار ضعیف و حوزه سلامت از یاد نبرند.

وی اظهار داشت: همه مردم باید حداقل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از ابتلا رعایت کنند چون ویروس این بیماری مرموز است و کشف واکسن نیز زمان‌بر بوده و باید هوشمندانه در راستای مهار این تهدید سلامت کوشید.

امام جمعه اراک گفت: ستاد مقابله با کرونا در استان مرکزی دستورالعمل خاصی را برای عزاداری محرم تدوین کرده که حساسیت بالایی را در فاصله اجتماعی و کنترل بیماری دارد بنابراین هیات‌های مذهبی موظف هستند با جدیت این شیوه‌نامه را اجرایی کنند و از برگزاری اجتماعات عزاداری بیشتر از یک ساعت و نیم بپرهیزند.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: می‌توان با برنامه ریزی منظم، عزاداری محرم را با کیفیت و محتوای دینی و مذهبی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار کرد.

وی گفت: سال گذشته ۴۰۰ وعده غذای گرم در اعیاد مذهبی قربان و غدیر در اراک توزیع شد و امسال نیز قرار است ۶۰۰ وعده غذا تهیه شود که به علت شیوع بیماری و مشورت با ستاد کرونا استان این غذاها به‌صورت اقلام خشک توزیع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه افزود: امسال با نام جهش تولید نام گرفته و همه ظرفیت‌های استان باید به کارگرفته شود تا تولید به خاطر شیوع بیماری تحت تاثیر قرار نگیرد.

آیت الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: مقامات کشور باید بر قیمت کالاها به ویژه اجناس شاخص مثل زمین، مسکن نظارت بیشتری داشته باشد زیرا رشد نابجای قیمتها به اقشار ضعیف جامعه فشار وارد کرده است.

وی گفت: از دولت و مجلس جدید انتظار است به مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی کنند و برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم بکوشند و با حمایت از تولید در بخش های مختلف زمینه خودکفایی را فراهم کنند.

نماز عید سعید قربان روز جمعه دهم مردادماه در ۳۲ نقطه این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج