پنج خبر از استان یزد


پنج خبر از استان یزد

یزد- ایرنا- نشست تحکیم بنیان خانواده، برگزاری مسابقه بهترین انتخاب، افتتاح کارگاه مهارت، دستگیری سارقان و جوان یزدی به شکر بازیابی سلامتی خود از کرونا زمینه آزادی مددجوی زندانی را فراهم کرد از جمله خبرهای روز جمعه است.

ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج و تحکیم خانواده در سالن شبکه فعالان ازدواج برگزار شد و به گفته دبیر این ستاد به منظور آشنایی اعضا در نظر داریم جلسات ساماندهی امور جوانان را در خارج از فرمانداری و در اداره ها و مراکز مربوطه با ریاست فرماندار برگزار کنیم .

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد، همچنین مریم صالح زاده در گزارشی با موضوع بررسی اثر بخشی آموزش های قبل از ازدواج اقدامات انجام شده را بیان کرد.

همچنین فرماندار یزد توجه به نیازهای جوانان خصوصا ازدواج را بستری مناسب برای رشد و توسعه جامعه دانست و گفت: نبود شناخت زوجین از همدیگر و تجمل گرایی از آفت های اصلی ازدواج جوانان بشمار می آید که برای حل آن نیازمند فرهنگ سازی لازم در بین جوانان و مخصوصا خانواده هستیم.

سیدمحمد رستگاری همچنین با توجه به اهمیت ازدواج جوانان و ضرورت برنامه ریزی در این خصوص و توجه بیش از پیش به بحث آموزش های قبل و بعد از ازدواج بر لزوم استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها برای حل مشکلات و ارائه خدمات به جوانان تاکید کرد.

یزد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد از برگزاری مسابقه مجازی «بهترین انتخاب» به مناسبت هفته ازدواج خبر داد.

احمد طالبی افزود: این مسابقه با موضوع ازدواج با همکاری گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار هنری خود را در قالب عکس، عکس نوشته، فیلم یا کلیپ حداکثر سه دقیقه‌ای در صفحه اجتماعی اینستاگرام به نشانی @behdasht_yazd به اشتراک بگذارند.

طالبی بیان کرد: نتایج این مسابقه ،۱۸ مردادماه مصادف با عید غدیرخم اعلام و برندگان مسابقه تجلیل می‌شوند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد همچنین از برگزاری کارگاه‌های مشاوره ویژه هفته ازدواج خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه‌ها در ۱۰ شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کارگاه مشاوره‌ حول محور خانواده و ازدواج ارائه می‌شود، افزود: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۶۲۳۱۵۰۰ تماس گرفته یا به سایت yazdsport.ir مراجعه کنند.

یزد

همزمان با هفته ملی مهارت و با حضور مدیرکل زندان های استان یزد، کارگاه ساخت وسایل تزیئنی با رزین در زندان مرکزی یزد راه اندازی شد.

به گفته مدیرکل زندان‌های یزد اشتغال و حرفه آموزی و توانمندسازی زندانیان از رسالت های مهم سازمان زندان هاست که به همین منظور مددجویان فعال در این دوره های آموزشی از امتیازات مناسب برخوردار می شوند.

رضا ذوالفعلی نژاد ساخت وسایل تزئینی را منبع درآمدی مناسب برای مددجویان در دوران تحمل حبس دانست و افزود: توسعه فضاهای کارگاهی در زندان مستلزم حضور پرشور مددجویان است که می توانیم بر اساس استقبال مددجویان ظرفیت ها و زیرساخت های لازم را برای تولید و کسب درآمد بیشتر برای مددجویان تا جایی که ممکن است، توسعه دهیم.

مددجویان علاقه‌مند به این رشته می توانند با حضور در کارگاه وسایل تزئینی زیرنظر مربیان رسمی اداره کل فنی و حرفه ای استان آموزش های لازم را فراگیرند.

پرکردن اوقات فراغت مددجویان از سیاست های زندانهاست که این امر در زمینه اشتغال و حرفه آموزی محقق می شود.

یزد

فرمانده انتظامی یزد گفت: ۲ سارق حرفه ای غیربومی خانه های شهروندان با اعتراف به ۴۰ فقره دزدی دستگیر شدند.

سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فر افزود: سارقان پس از شناسایی و با عملیات تعقیب و گریز از سوی ماموران پلیس آگاهی استان یزد دستگیر و روانه زندان شدند.

وی ادامه داد: از این دو مقدار زیادی طلا، زیورآلات و لوازم خانگی کشف شد که پس از آن به مال باختگان تحویل شد.

بهدانی فرد با بیان اینکه سهل انگاری خانواده ها راه را برای دستبرد سارقان هموار می کند اظهار کرد: بیشتر سرقت‌ها در استان، روزهای پنجشنبه و جمعه‌اتفاق می افتد.

وی از شهروندان خواست تا نسبت به نصب حفاظ در و دزدگیر برای منازل اقدام کنند و طلاها و زیورآلات خود را به صندوق امانت بانک‌ها تحویل دهند تا شاهد سودجویی دزدها در استان نباشیم.

فرمانده نیروی انتظامی یزد اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون آمار سرقت در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش دارد.

یزد

جوان یزدی به شکرانه سلامتی خود از کرونا با پرداخت ۷۵ میلیون ریال زمینه آزادی یک مددجوی زندانی جرایم مالی غیرعمد را فراهم کرد

رییس ستاد دیه استان یزد گفت: این جوان خیر خواست نام او ذکر نشود ،۲۰ روز در بستر بیماری بود.

اسلام افشون ادامه داد: انجام این قبیل امور و همراهی خیران در آزادی زندانیان موثر است ، امیدواریم این امر در سال‌ جاری همانند گذشته ادامه داشته باشد.

هم‌اکنون ۲۵۰ نفر به جرم جرایم مالی غیرعمد در استان زندانی هستند که برای آزادی آنان ۲۳۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی نیاز است .

زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف ، حوادث کارگاهی، مهریه ،نفقه و بدهی ‌مالی هستند.

تعداد زندانیان یزد در چهار ندامتگاه استان حدود چهار هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه