گسترش فرهنگ غدیر در دانشگاه‌ها را دنبال می‌کنیم


گسترش فرهنگ غدیر در دانشگاه‌ها را دنبال می‌کنیم

غفاری با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ غدیر در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم، گفت: ایجاد کانون‌های دانشجویی فرهنگ علوی گامی بزرگ برای مشارکت دانشجویان در جهت افزایش معرفت نسبت به امیرالمومنین(ع) و ترویج تعالیم آن حضرت(ع) است.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت به نقل از مرکز اطلاع رسانی بنیاد بین المللی غدیر، چهار شنبه، ۱ مردادماه طی مراسمی با حضور اعضای هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی»، دبیر کل بنیاد بین المللی دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم را به عنوان دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در این وزارتخانه منصوب کرد.
بنا به این گزارش، حجت الاسلام صدیقی ضمن تقدیر از تلاش های دکتر غفاری و دکتر رشیدجعفرپور رئیس اداره پشتیبانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری از اهتمام ایشان به غدیر و ترویج فلسفه غدیر، پیشاپیش ایام دهه امامت و ولایت را تبریک گفت.
حجت الاسلام صدیقی بابیان فضائل صاحب غدیر امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب‌ (ع) گفت: ما نه تنها قادر به شناخت مولی الموحدین نیستیم بلکه اگر تمام ملائکه نویسنده باشند و تمام دریاها مرکب باشند نمی توانند تمام فضائل امیر المؤمنین (ع) را بنویسند.
وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) همه صفات خداوند را داراست و تفاوت در این است که خداوند تمام صفات را از خود دارد و امیر المؤمنین از خداوند اکتساب نموده اند.
حجت الاسلام صدیقی با ذکر بی نظیر بودن فضیلت های امیرالمومنین ،مگر در وجود مقدس رسول اکرم ، ضرورت کسب معرفت بیشتر نسبت به آن حضرت(ع) و تلاش بیشتر برای معرفی غدیر به جامعه را یک ضرورت دانست.
وی با توجه به سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا (س) و بیان بزرگی و عظمت بانوی دو عالم افزود:اگر حضرت علی (ع) نبود هیچ همتایی برای حضرت فاطمه درعالم خلقت یافت نمی شد.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: ضمن تشکر از مسئولین وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای ترویج غدیر فعالیت و خدمت به امیرالمومنین را از جمله توفیقات الهی برشمرد و افزود همه باید امروز در خدمت امامی باشیم که ما توفیق پیروی از او را داریم و امام راحل و ملت بزرگ مابه نام او این انقلاب عظیم را بر پا کرده اند.
در ادامه این جلسه غلامرضا غفاری گزارشی از فعالیت های معاونت فرهنگی اجتماعی در حوزه قرآن و عترت برای گسترش فرهنگ انقلاب در میان دانشجویان که آینده سازان ایران اسلامی هستند ارائه داد و گفت: ما در چند سال گذشته همکاری خوبی را با بنیاد داشته ایم جشنواره ملی تقدیر از آثار غدیری دانشجویان در سال های گذشته و برگزاری همایش های مختلف علمی مشترک توسط دانشگاه های مختلف کشور نمونه این همکاری ها است.
معاون وزیر علوم افزود: از اینکه رسما نیز به جمع یاوران غدیر می پیوندم خداوند را شاکرم و امروز را جزء روزهای استثنایی خودم می دانم.
وی ادامه داد: هر کاری که برای امیر المومنین(ع) انجام دهیم درمقابل وظیفه ای که داریم چیزی نیست و ما انشاء الله گسترش فعالیت های غدیری را در دانشگاه ها برنامه ریزی خواهیم کرد.
در ادامه «حسین ظریف منش» نیز ضمن خوش آمد گویی به حاضرین و تشکر از همکاری های چندین ساله آقایان دکتر غفاری و دکتر جعفرپور، به بیان گزارشی از برنامه های دهه امامت و ولایت سال جاری پرداخت و با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا و مخاطرات حاصل از اجتماعات افزود: در سال جاری فعالیت های میدانی بجز در شهر هایی که در وضعیت سفید بسر می برند کاهش یافته اما برنامه ها در فضای مجازی بخصوص با اهتمام چشمگیر جوانان گسترش یافته است.
وی تاکید کرد: طرح احسان علوی با محور استمرار کمک های مومنانه به تأسی به سیره امیرالمومنین(ع) و لبیک گویی به رهبر معظم انقلاب اسلامی طراحی شده است و می تواند در دهه امامت و ولایت نشانگر حضور مومنانه مردم در ترویج سیره علوی باشد.
ظریف منش در ادامه خواستار راه اندازی کانون های دانشجویی فرهنگ علوی، برگزاری مسابقه کتاب خوانی در فضای مجازی میان دانشجویان، اجرای طرح یکشنبه های علوی در همه دانشگاه ها، برگزاری کارگاه های غدیرشناسی برای دانشجویان و کادر آموزشی کشور و همکاری برای برگزاری جشنواره بین المللی تقدیراز آثار غدیری دانشجویان شدکه مورد استقبال دکتر غفاری قرار گرفت.
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد کانون های دانشجویی فرهنگ علوی را گامی بزرگ برای مشارکت دانشجویان در جهت افزایش معرفت نسبت به امیرالمومنین(ع) و ترویج تعالیم آن حضرت(ع) در میان دانشجویان دانست و گفت: وزارت علوم آمادگی دارد تا علاوه بر این عناوین و موضوعات غدیری و مرتبط با امیر المومنین(ع) و نهج البلاغه، ابلاغی از سوی بنیاد را که می تواند به عنوان موضوعات پایان نامه های ارشد و رساله های دکتری مورداستقبال دانشجویان سراسر کشور قرار گیرد، عملیاتی کند.
گسترش فرهنگ غدیر در دانشگاه‌ها را دنبال می‌کنیم
پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی