وزیر دفاع ترکیه: امارات، مصر، روسیه، عربستان و فرانسه باید از دولت قانونی لیبی حمایت کنند


وزیر دفاع ترکیه: امارات، مصر، روسیه، عربستان و فرانسه باید از دولت قانونی لیبی حمایت کنند

خلوصی آکار از امارات، عربستان سعودی، مصر، روسیه و فرانسه خواست حمایت از خلیفه حفتر را متوقف کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ وزیر دفاع ترکیه از امارات، عربستان سعودی، مصر، روسیه و فرانسه خواست حمایت از خلیفه حفتر فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی را متوقف کنند.
خلوصی آکار در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت دولت ابوظبی، عربستان، مصر، روسیه و فرانسه و دیگر کشورها باید از دولت وفاق ملی لیبی که جامعه جهانی آن را به رسمیت می شناسد؛ حمایت کنند و تحقق ثبات در لیبی بدون این امر، امکان پذیر نخواهد بود.

وی ضمن انتقاد از نقش منفی فرانسه و روسیه در بحران لیبی افزود این دو کشور در کنار خلیفه حفتر کودتاگر قرار گرفته اند. اگر حمایت کشورهای خارجی از خلیفه حفتر متوقف نشود، درگیری در لیبی ادامه پیدا خواهد کرد.
آکار افزود دولت ابوظبی از سازمان های تروریستی و گروه های دشمن ترکیه حمایت می کند. دولت ابوظبی یک دولت مزدور است که هدف آن اجرای سیاست ها و طرح های نظامی کشورهای دیگر است و نقش بیشتری از این ندارد. دولت ابوظبی برای اقداماتش در لیبی و سوریه علیه ترکیه و علیه ملت لیبی، بازخواست خواهد شد.

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد مصر هم باید سخن گفتن درباره مسئله لیبی را مداخله در این کشور را متوقف کند. زیرا دخالت نظامی مصر در لیبی، اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد. فرانسه در همه پرونده ها با ترکیه مخالفت می کند و مشکل ساختگی را در دریای مدیترانه ایجاد کرد و باید از ترکیه برای ادعاهای دروغش، عذرخواهی کند. روابط ترکیه و لیبی در 500 سال گذشته ادامه داشته است و توافقنامه های سیاسی، اقتصادی،‌ نظامی و حتی همکاری در زمینه بهداشت بین دو کشور وجود دارد و ترکیه متحد خود یعنی دولت وفاق ملی را رها نخواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان