نظارت بر کشتارگاه‌ها در عید قربان باید مضاعف شود


نظارت بر کشتارگاه‌ها در عید قربان باید مضاعف شود

کرمانشاه-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بااشاره به در پیش بودن عید سعید قربان، گفت: از آنجایی که مسلمانان هر ساله در این روز مبارک اقدام به ذبح قربانی می‌کنند، لذا امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا ضروری است که نظارت برکشتارگاه‌ها افزایش یابد.

شهرام کرمی روز پنجشنبه با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان افزود: در این راستا، دامپزشکی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی، دستورالعمل ستاد ملی کرونا و شیوه‌نامه بهداشتی سازمان دامپزشکی، ضمن آمادگی لازم به منظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را داشته باشد.

وی متذکر شد: به علاوه، نظارت ویژه‌ای بر دامهای زنده، لاشه دام های قربانی شده در محل‌های عرضه و کشتارگاه‌های دام نیز باید انجام گیرد.

دادستان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: به منظور اجرای شیوه نامه بهداشتی و صیانت از حقوق عامه، کشتارگاه ها و مراکز عرضه مجاز به عموم مردم از طریق نصب بنر و... معرفی شوند.

وی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی اجراییات شهرداری و نیروی انتظامی و راه اندازی اکیپ‌های ثابت و سیار در سطح شهرستان ها از ایجاد هرگونه جایگاه‌های موقت عرضه دام در سطح استان جلوگیری به عمل آورده و ترجیحاً افراد متقاضی به کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه مجاز هدایت شوند.

کرمی یادآورشد: نیروی انتظامی و اجراییات شهرداری هم موظف به همکاری با دامپزشکی بوده و هرگونه قصور مستوجب پیگرد قانونی خواهد بود و نتیجه اقدامات به همراه مدارک و مستندات به این مرجع ارسال گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟