دفتر معاون رییس جمهوری یا حجره طلبگی؟


سرور دانش یک تعداد طلبه های درس نخوان قمی را که مدارک دانشگاهی از ایران هم گرفته اند، در دفترش در صدارت جمع کرده است و برای این ها معاش می دهد. اما پشتون ها و دیگر اقوام، همین مساله را نقطه ضعف دانش قرار داده اند و همیشه نقد می کنند که چرا...

سرور دانش یک تعداد طلبه های درس نخوان قمی را که مدارک دانشگاهی از ایران هم گرفته اند، در دفترش در صدارت جمع کرده است و برای این ها معاش می دهد. اما پشتون ها و دیگر اقوام، همین مساله را نقطه ضعف دانش قرار داده اند و همیشه نقد می کنند که چرا در دفتر دانش تنها هزاره ها حضور دارند و مشارکت ملی و حضور دیگر اقوام درنظر گرفته نمیشود.

این قضیه دست آویز خوبی شده است برای پشتون ها و تاجیک ها، که علیه هزاره ها در ادارات دولتی تبعیض اعمال کنند و از جذب و جلب هزاره ها در ارگان ها و نهاد های دولتی، رسمی و عملی جلو گیری نمایند. حال بسنجید که واقعا، حضور چند تا طلبه بیکار و بی عار و بی تخصص و زبان ندان و بی تجربه در دفتر دانش، آن قدر مهم و تعیین کننده است که هزاره ها در کل ادارات کشور تاوان آن را بپزدازند؟

دانش باید هم خود و هم دفتر و اداره تحت امر خود را، اصلاح کند و لشکر بیکار طلبه های قمی را در اطراف خود جمع نکند و با این کارش تیغ پشتون ها را علیه هزاره ها بیشتر تیز نکند. حضور تعدادی از پشتون ها و تاجیک ها و ازبک ها، در صدارت و در گرد و بر دانش لازم و به مصلحت است و دانش باید این را خیلی زود درک می کرد و به آن عمل می نمود. سرور دانش باید، تفاوت مدرسه قم و نجف را با صدارت و معاونت ریاست جمهوری بداند و از دفتر معاونت ریاست جمهوری یک حجره طلبگی نسازد.

مشاورین و دستیاران دانش جز کمی عربی و درس های طلبگی، هیچ چیزی دیگری بصورت تخصصی بلد نیستند این ها زبان پشتو و انگلیسی هم یاد ندارند پس چه کاری از این ها ساخته است که این همه شلوغ و بیروبار راه انداخته اند؟ جای این مشاورین و نزدیکان دانش، در بنیاداندیشه است تا چند مقاله کج و کور و نوشته های بی معنا و مفهوم بنویسند و بگویند که محقق و نویسنده و صاحب نظر هستیم.

صفرمحمد مظفری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !