یاد شهدای منا هرگز فراموش نمی‌شود


یاد شهدای منا هرگز فراموش نمی‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: یاد شهدای منا هرگز از یاد ملت ایران نخواهد رفت.

به گزارش روز پنجشنبه بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین معصومی با گرامیداشت روز عرفه و تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان افزود: هر برگ تاریخ ایران اسلامی با خون شهدا آغشته است و شهادت درس بصیرت افزایی را به مسلمانان می‌آموزد.
وی با بیان اینکه عید قربان یادآور شهادت شهدای مظلوم منا است ادامه داد: خداوند شهادت را نصیب کسانی می‌کند که توانسته باشند از همه وابستگی‌ها دل کنده و قلب‌شان فقط از عشق به خدا مالامال شده باشد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تعداد شهدای این استان در منا ۹۹ نفر است و بر اساس آمارها خراسان رضوی بیشترین شهید کشور در این واقعه را داشته است.
وی به آمار شهدای شهرستان‌های این استان در منا اشاره کرد و افزود: نیشابور ۴۷ شهید، مشهد ۲۶، سبزوار هشت، فیروزه ۶، تایباد چهار، خواف ۲، داورزن ۲، باخرز، قوچان، خوشاب و جغتای نیز هر کدام یک شهید در فاجعه منا داشتند.
حجت الاسلام معصومی ادامه داد: استان خراسان رضوی از ابتدای نهضت اسلامی بیش از ۱۷ هزار شهید تقدیم کرده است که نشان از عهد و وفاداری مردم این دیار و پایبندی آنان به ارزشهای اسلامی است.
وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، ارتباط تلفنی جایگزین دیدار با خانواده شهدای منا می‌شود و تصاویر تعدادی از این عزیزان در شهرستان‌های خراسان رضوی به نمایش در می‌آید.

خراسان رضوی ۱۷ هزارو ۲۷۹ شهید، ۴۹ هزار و ۴۸۸ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

سعید اوحدی، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در پیامی فاجعه فراموش ناشدنی منا و شهادت ۴۷۶ نفر از هموطنان در دوم مهرماه ۱۳۹۴ مصادف با دهم ذی‌الحجه ۱۴۳۶ را نشانه‌ای دیگر از سوء تدبیر حاکمان سعودی نسبت به جهان اسلام و مسلمانان دانست.

در بخشی از این پیام آمده است: حادثه کشتار بی‌رحمانه حجاج بیت الله الحرام در حج سال ۱۳۶۶ و فاجعه غم‌بار منا در سال ۱۳۹۴ نشان داد آل سعود لیاقت و کفایت مدیریت اماکن مقدس اسلام را ندارد. بی‌گمان ارواح مطهر شهدای منا که در عالی‌ترین جلوه بندگی، مظلومانه و با قلبی مملو از شوق عبودیت به شهادت رسیدند، مشمول عنایات خاصه حضرت حق تعالی خواهند بود.

دوم مهر ماه ۱۳۹۴ تعداد ۹۹ نفر از حجاج خراسان رضوی در اثر گرما، ازدحام جمعیت و بی تدبیری مسوولین عربستان در خیابان ۲۰۴ صحرای منا به شهادت رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!