عدم آمادگی مردم تنها دلیل غیبت امام زمان(عج) است


عدم آمادگی مردم تنها دلیل  غیبت امام زمان(عج) است

حجت الاسلام حجامی با بیان این که ظهور بر سه پایهٔ اراده خداوند و اراده امام و اراده مردم استوار بوده و با تحقق آنها تحقق می‌یابد، گفت: بی شک دو مورد اول محقق شده ولی عدم آمادگی مردم تنها دلیل غیبت امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام «حسین حجامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به اندیشه مهدویت به عنوان یکی از مهمترین، حیاتی ترین و در عین حال حساس ترین اندیشه های اسلامی اظهار داشت: بی ترید مهدویت، شجرهٔ طیبه‌ای است که توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) در قلب مسلمانان کاشته شده است.

عضو انجمن علمی مهدویت حوزه افزود: این اندیشه با ریشه دواندن در عمق وجود مسلمانان، ثمرات بسیار گران بهائی را برای جامعه اسلامی مخصوصاً برای شیعیان و جوامع شیعی به ارمغان آورده است و این همه، به خاطر این است که مهدویت، صِرفاً گزاره‌ای مربوط به آینده نبوده و در وضعیت فعلی اشخاص و جوامع نیز تأثیر گذار است.

وی تصریح کرد: اگر چه غایة‌القصوا و هدف نهایی از مهدویت، روشنی و پاکیزگی جهان از همه پلیدی‌ها و زشتی‌ها در آینده بوده و امام مهدی(عج) ذخیره خداوند برای زمانِ پیشِ رو است، اما تأثیر مهدویت - مخصوصاً در بین شیعیان و جوامع شیعی- در همین حد خلاصه نشده و درخت اعتقاد به مهدویت، ثمرات شگرفی را برای وضعیت کنونی آنها نیز به بار می‌آورد.

عدم آمادگی مردم تنها دلیل  غیبت امام زمان(عج) استوی در پایان با تأکید بر این که همه باید برای زمینه سازی ظهور با اعمال خودمان تلاش کنیم، خاطرنشان ساخت: علامه حلی(ره) درباره اینکه امامت لطف بوده می‌گوید: «لطف کامل بودن امام در گرو چند امر است که یکی از آنها قبول امام از سوی مردم و اطاعت از او است. و اگر چنین نشد،خودِ آنها باعث محرومیت خود از لطف کامل شده‌اند».

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قابل توجه خانم ها / ظلم به رحم چیست؟