هرچه انسان تکبر و خودخواهی را کنار بگذارد، در چشم مردم عزیز می شود


هرچه انسان تکبر و خودخواهی را کنار بگذارد، در چشم مردم عزیز می شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: هرچه آدمی خودبزرگ بینی، تکبر، غرور و خودخواهی و توجه به خودش را در زندگی اش کم کند، به همان تناسب در چشم مردم و انظار عمومی عزیز و عظیم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین"حسن علیدادی سلیمانی" امروز نهم مردادماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با گرامیداشت روز عرفه روز دعا و نیایش اظهار کرد: امام حسین علیه السلام در دعای پرمحتوای عرفه هم نحوه درخواست از خداوند را به ما یاد می دهند و هم مسائل مهمی را مطرح می کنند.

وی با اشاره به فرازهایی از دعای امام حسین علیه السلام در روز عرفه( اللهم ... فی نفسی فَذلِّلنی و فی اَعیُنِ الناس فَعظّمنی) افزود: هرچه آدمی خودبزرگ بینی، تکبر، غرور و خودخواهی و توجه به خودش را در زندگی اش کم کند، به همان تناسب در چشم مردم و انظار عمومی عزیز و عظیم می شود.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: اگر کسی دوست دارد به معنای واقعی کلمه بر دل های مردم حکومت کند و افراد از صمیم قلب به او احترام بگذارند، یک راه بیشتر ندارد و این است در درون خودش، خودش را خوار و حقیر کند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز به شدت به این فراز از دعای عرفه عمل می کرد لذا عزت و افتخار او را بعد از شهادتش دیدیم.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم بتوانیم از فرصت روز دعا و نیایش بهره ببریم، بیان کرد: امام حسین علیه السلام در دعای عرفه از خداوند درخواست می کند که "گناهان من آبروی من را نریزد و اندیشه درون و سریره من موجب سرافکندگی من نشود".

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند