کاهش 12 درصدی اجاره مسکن در تهران نسبت به سال گذشته/ کارشناسان پرمدعا اظهار نظر نکنند!


کاهش 12 درصدی اجاره مسکن در تهران نسبت به سال گذشته/ کارشناسان پرمدعا اظهار نظر نکنند!

خسروی از تاثیر مثبت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی بر روند معاملات مسکن در کشور خبر داد و تاکید کرد اگر قانون به درستی اجرا شود، قیمت در بازار مسکن کاهش می‌یابد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک کشور در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر اخبار اخذ مالیات از خانه‌های خالی بر میزان معاملات مسکن در کشور، اظهار داشت: اگر قانون را به معنای واقعی، درست اجرا شود و به این توجه نکنند که املاک خالی برای فلان نهاد یا بانک است و آن‌ها را وادار کنند که این واحد‌های خالی را به صورت اجاره یا فروش به بازار عرضه کنند، مسلما در بازار تاثیر گذار است.

وی افزود:، اما اگر همچون این چند سالی که قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی تصویب شده است، اجرا نشود، فایده‌ای ندارد. علت عدم اجرای آن هم این است که خانه‌های خالی برای امثال من و شما نیست، برای بانک ها، سازمان‌ها و نهادهاست؛ اگر به معنای واقعی به این‌ها فشار بیاورند که واحدشان را وارد بازار کنند، بازار را می‌شکند و قیمت‌ها کاهش می‌یابد؛ زیرا این عرضه و تقاضا است که می‌تواند بازار را تنظیم کند نه دستور. با دستور نمی‌توان قیمت را کنترل کرد.

وی تاکید کرد: قیمت در بازار مسکن پایین نیامده، اما آرام شده است. اگر مصاحبه‌ها و حرف و حدیث‌های یک عده کارشناس پرادعا در رسانه مطرح نشود، بازار خیلی آرام‌تر می‌شود.


*آمار قرارداد‌های مسکن در کشور و مقایسه با سال گذشته

خسروی آمار قرارداد‌های معاملات مسکن در کشور را در ۵ ماهه نخست سال جاری با سال گذشته مقایسه کرد و اظهار داشت: تعداد کل قرارداد‌های کشور از تاریخ اول فروردین تا ۶ مرداد گذشته، ۴۳۸ هزار و ۶۹۱ قرارداد بوده که از این تعداد، ۲۱۸ هزار و ۷۸۴ اجاره نامه بوده است.

وی افزود: این درحالی است که در سال ۹۹ در همان بازه زمانی، تعداد کل قرارداد‌های کشور، ۵۳۰ هزار و ۲۶۸ قرارداد است که از این بین، ۲۶۸ هزار و ۳۴ مبایعه نامه و ۲۳۰ هزار و ۸۲۸ اجاره نامه بوده است. در این بازه زمانی، ۱۵ درصد افزایش تعداد معاملات در کل قراردادها، ۲۴ درصد در مبایعه نامه و ۶ درصد افزایش در اجاره داشتیم.


*کاهش ۱۲ درصدی اجاره مسکن در تهران

رئیس اتحادیه املاک پیرامون آمار‌های شهر تهران در بازه زمانی اول فروردین تا ۶ مردادماه سال جاری و مقایسه آن با آمار‌های این بازه در سال گذشته، اظهار داشت: تعداد کل قرارداد‌های شهر تهران در بازه زمانی مذکور در سال گذشته، ۹۶ هزار و ۵۹۳ قرارداد بوده که تعداد ۳۵ هزار و ۷۶۴ آن مبایعه نامه و ۶۰ هزار ۱۷۱ اجاره نامه است. این در حالی است که آمار در این بازه زمانی در سال جاری، ۱۱۲ هزار و ۱۹۲ کل قراردادهاست که از این میان، ۴۸ هزار ۴۲۹ مبایعه نامه و ۵۳ هزار ۱۹۳ اجاره نامه است. در تهران ۶ درصد در کل قراردادها او ۳۵ در صد در مبایعه نامه افزایش داشتیم، ولی اجاره نامه ۱۲ درصد منفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...