امام زمان(عج) به روش پیامبر(ص) با کفار، منافقین و ظالمان پیکار می‌کند


 امام زمان(عج) به روش پیامبر(ص) با کفار، منافقین و ظالمان پیکار می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی گفت: در آخرالزمان پس از ظهور؛ امام زمان(عج) به روش پیامبر(ص) با کفار، منافقین و ظالمان پیکار می‌کند تا زمین را از قسط و عدل پر کند.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمحمدباقر علوی تهرانی» درباره «مهدویت در قالب فضای مجازی» طی سخنانی گفت: در احادیث پیامبر اکرم(ص) درباره مهدویت بسیار صحبت شده است.

وی افزود: حدود ٦٠٠٠ حدیث با موضوع، دسته‌بندی شده درباره امام زمان (عج)، امامت ١٢ امام، برپایی قسط و عدل، غیبت امام، مدت غیبت، طول عُمر امام و... در کتب شیعه و سنی نقل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با اشاره به برخی از روایات پیامبر(ص) درباره امام زمان(عج) عنوان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) از پیامبر (ص) نقل می‌کنند دنیا به آخر نمی‌رسد مگر اینکه مردی از فرزندان امام حسین(ع) به کار امت من برآید و زمین را پر از قسط و عدل کند، آن‌چنان که از ظلم و جور پر شده است.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایت دیگری از پیامبر(ص) اظهار کرد: مهدی، بزرگ‌ مردی از اهل بیت(ع) من است، او به روش من نبرد می‌کند آن‌چنان که من به روش وحی نبرد کردم او نیز با کفار، منافقین و ظالمین پیکار می‌کند.

وی با استناد به روایت دیگری از پیامبر(ص) بیان کرد: بعد از من، خلفاء، جانشینان من و حجت خدا بر مردم ١٢ نفر هستند. اولین آنها برادرم امیرمومنان امام علی(ع) و آخرین آنها فرزندم حضرت مهدی(عج) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی افزود: سپس پیامبر(ص) فرمودند فرزندم مهدی(عج) زمین را از قسط و عدل پر می‌کند آن‌چنان که از ظلم و جور پر شده است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند قسم به خدایی که مرا مبعوث کرد، اگر از عمر دنیا یک روز باقی بماند خداوند آن را آنقدر طولانی می‌کند تا فرزندم مهدی ظهور کند و عدل و داد را به اتمام برساند، و عیسی بن مریم(ع) همراه او خواهد آمد و پشت سرش نماز خواهد خواند، و مهدی زمین را از نور خداوند پر خواهد کرد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟