ردبول باید سباستین فتل را به جای الکس البون بیاورد


فرمول یک ایران – سباستین فتل می‌داند که چگونه بیشترین توان یک ماشین که توسط آدرین نیووی طراحی شده را استفاده کند و این دلیلی است که ژاک ویلنوو می‌گوید که فصل بعد او باید جایگزین الکساندر آلبون در تیم ردبول شود. گرچه در مسابقه ابتدایی فصل که راننده تایلندی می‌توانست به اولین سکوی دوران رانندگی اش در فرمول یک برسد اما به دلیل برخوردش با لوئیس...

فرمول یک ایرانسباستین فتل می‌داند که چگونه بیشترین توان یک ماشین که توسط آدرین نیووی طراحی شده را استفاده کند و این دلیلی است که ژاک ویلنوو می‌گوید که فصل بعد او باید جایگزین الکساندر آلبون در تیم ردبول شود.

گرچه در مسابقه ابتدایی فصل که راننده تایلندی می‌توانست به اولین سکوی دوران رانندگی اش در فرمول یک برسد اما به دلیل برخوردش با لوئیس همیلتون و در ادامه خروجش از مسابقه، نتوانست به آن دست پیدا کند ولی از آن مسابقه به بعد او در تقلا بوده است تا بتواند در حد یک راننده ردبول نتیجه بگیرد.

او در دور دوم در اتریش تنها توانست به رده چهارم برسد و این در حالی بود که حتی نزدیک یک رقابت برای سکو نبود و در مجارستان هم به رده پنجم اکتفا کرد و این در حالی است که با رانندگان جلوتر از خودش فاصله زیادی داشت.

به دلیل این عملکرد ضعیف وی در مسابقات اخیر این جوان ۲۴ ساله مورد هجمه انتقادات بسیاری قرار گرفته، جولیان پالمر گفته که او در رقابت با مرسدس “هیچی” ندارد. رالف شوماخر نیز گفته که فرم آلبون نشان این است که فتل باید برای فصل بعد جایگزین او شود. ویلنوو هم موافق است. وی در اینباره در مصاحبه اخیرش گفته:

ورشتپن در حال حاضر مشکلاتی با ماشین دارد و منطقی است که آلبون حتی در فاصله دورتری از او باشد. این ماشین ها برای رانندگی راحت نیستند. آدریان نیووی همیشه ماشین هایش را تا حد نهایی ممکن طراحی می‌کند.

ردبول باید سباستین فتل را به جای الکس البون بیاوردردبول باید سباستین فتل را به جای الکس البون بیاورد

سباستین فتل، ردبول – گرندپری ابوظبی 2010

و این طبق نظر او دلیل آن است که تیم به فتل نیاز دارد:

فتل در گذشته نشان داده است که ماشین های نیووی را تحت کنترل دارد. این چیزی است که او را به یک هم‌تیمی عالی برای ورشتپن تبدیل می‌کند. در نهایت ردبول می‌تواند دو راننده داشته باشد که می‌توانند حداکثر توانایی ماشین را استخراج کنند.

فتل ۳۸ گرندپری را با تیم ردبول با پیروزی به پایان رسانده و چهار قهرمانی رانندگان را نیز در افتخارات خود با این تیم دارد.

راننده آلمانی اقرار کرده که او در بازگشتش به ردبول برای فصل ۲۰۲۱ مشکلی ندارد:

ردبول یک ماشین با پتانسیل پیروزی را دارد و پس احتمالأ جوابم به آنها مثبت خواهد بود. این بسیار جالب خواهد بود زیرا که من این تیم را از گذشته خیلی خوب می شناسم و قطعا هنوز با افراد بسیاری مثل کریستین (هورنر)، هلموت (مارکو) و … ارتباط دارم.
آنها یک ماشین قوی دارند و یک تیم قوی هستند، این چیزی است که من از قبل درباره آنها می‌دانم.

گرچه رئیس تیم ردبول گفته که این یک “پاسخ منفی قاطع” از طرف آنهاست در حالیکه آنها می‌خواهند آلبون همتیمی ورشتپن باقی بماند. وی گفته بود:

ما انتظار نداشتیم که او برای فصل ۲۰۲۱ راننده آزاد باشد. تعهد ما به رانندگانی است که در اختیار داریم. ما عقیده داریم که تیم بسیار خوبی با وجود الکس و مکس در کنار هم داریم و فکر می‌کنیم که این یک پتانسیل خیلی خوبی برای آینده دارد.
پس متاسفانه این چیزی نیست که ما بتوانیم آنرا انجام دهیم. جواب ما یک پاسخ منفی قاطع است و سباستین هم از آن آگاه است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان